Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
AC 3fazy 60-80% spada moc z 10kw na 7-8kw
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 247422, member: 3354"] To się dowiedz dlaczego chcą tam podłączyć 7kW, a nie 11kW technicznie, można mieć następujące kombinacje maksymalne: [LIST] [*]3f*230V*16A = 11040W = ~11kW [*]1f*230V*32A = 7360W = ~7.2kW [/LIST] I to co wychodzi w okolicach 7kW to: [LIST] [*]1f*230V*32A = 7360W = ~7.2kW [*]3f*230V*10A = 6900W = 6.9kW [*]3f*230V*12A= 9280 = 8.2kW [/LIST] Pomijam 3f*230V*32A = ~22kW, bo mało samochodów to obsługuje, głównie starsze Tesle. Twój "ideał" to 11kW (czyli 3 fazy 16A), bo tyle maksymalnie jest w stanie wciągnąć Tesla i większość innych samochodów elektrycznych. Do tego potrzebujesz os strony instalacji trochę grubszego kabla (ale też bez szału, 6mm2 wystarczy) i 5 żył. No i od elektrowni potrzebujesz 3 fazowego licznika i przydziału mocy 11kW+ na ten licznik, a fizycznie wstawionego przez nich zabezpieczenia przedlicznikowego na11kW. Dlaczego deweloper może chcieć postawić tam 7kW a nie 11kW: [LIST] [*]Bo tak sobie wymyślił [*]Bo tak mu wyszło z podziału mocy w skrzynce z licznikami [*]Bo chce zaoszczędzić 200zł na kablach i coś tam na mocy umownej (cena przyłącza prądowego zależy od mocy umownej). [/LIST] W pierwszym przypadku przekonaj go, że standardem jest dzisiaj i również w dającej się przewidzieć przyszłości 11kW. W ostatnim przypadku dopłać im te 200zł. Jeżeli problemem jest przydział mocy, to dogadaj się, żeby przygotowali instalację za skrzynką pod 11kW, żeby kiedyś, w przyszłości nie było potrzeby kopać pod kostką w celu przełożenia parunastu metrów kabla. Żyj z tym 7kW, a jeżeli kiedyś pojawi się możliwość i potrzeba, to zawsze można to podbić wyżej wnioskiem do elektrowni i wymianą paru bezpieczników na mocniejsze. Realnie, to te 7kW wystarczy ci do wszystkiego, jeżeli zorganizujesz sobie ładowanie tak, żeby było proste i przyjemne, czyli parkujesz, podłączasz, masz w dupie. 11kw naładuje Teslę LR 0-100 w ~6.5 godziny. Jeżdżąc przez cały dzień po mieście wyjeździsz powiedzmy 30% baterii (a i to, raczej musiałbyś być taksówkarzem). Przy 7kW to rośnie do 10 godzin - nadal spokojnie wystarcza, bo będziesz ładować w przedziale 50-80. No i dochodzimy do komfortu/dogodności tego ładowania i tutaj widzę mały zgrzyt, czyli gniazdko siłowe i korzystanie ze złącza mobilnego vs. wallbox. Jeżeli masz tego WB zamontowanego właściwie, bierzesz wtyczkę, wciskasz guzik na niej, wtykasz w samochód i całość zajmuje ci 10s. W drugą stronę tak samo. Złącze mobilne (to co wrzuciłeś), musisz wyjąć z bagażnika, podłaczyć do gniazdka (w skrzynce?), podłączyć do samochodu. W drugą stronę odwrotnie, bo przecież nie zostawisz tego w gniazdku na swobodnie dostępnym miejscu. Miejsce jest pod chmurką, więc dołóż do tego przy każdej takiej operacji wk..w z powodu uwalenia rąk błotem z kabla. Jasne, że się da, jasne, że nie jest to tragedia, ale jednak jest to bardziej upierdliwe. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
AC 3fazy 60-80% spada moc z 10kw na 7-8kw
Top