Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
AC 3fazy 60-80% spada moc z 10kw na 7-8kw
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="piotrpo, post: 247462, member: 3354"] [USER=1241]@zibizz1[/USER] Niestety, my (Polacy) mamy dość mocno ograniczone zaufanie do rzeczy wspólnych, chcemy mieć "swoje". W przypadku EV nakłada się na to jeszcze narodowa psychoza anty-EV. Mam swoją cegiełkę pod blokiem, bo był to jedyny sposób na ogarnięcie sprawy w tej chwili. Ale zdecydowanie wolałbym mieć 0.2 gniazdka współdzielącego moc, parę tysi w kieszeni. Obecnie ładowarka nie zmienia w żaden sposób atrakcyjności i ceny nieruchomości, ale podejrzewam, że wraz ze wzrostem udziału EV na drogach tak zacznie się dziać i mieszkanie z dostępem (jakimkolwiek, byle dogodnym i tanim) do ładowania będzie łatwiej sprzedać, czy wynająć na wakacje. No i mam takie podejście, że wolę zrobić raz, dobrze, na długo, niż zaoszczędzić na szybko 1000zł, a w dłuższym okresie stracić 5000. Znajomemu, który ostatnio kupił EV, też poradziłem "bierz 11kW do póki jest możliwość w budynku" chociaż w czystej kasie to się zwraca latami". Przez 2 miesiące pochlipie, że mógł wydać trochę mniej, a później zauważy, że oszczędza czas, nie musi planować parkowania w określonych miejscach itd. Też się zastanawiałem po kupnie samochodu, czy bardziej gniazdko, czy jednak wydać te 2k na wallboxa - po kilku sesjach na publicznych słupkach AC doszedłem do wniosku, że zwyczajnie mi się nie chce za każdym razem wyciągać i chować kabla ze schowka. Dokładnie No i też się da, ale 2 wallboxy by były wygodniejsze. Gdyby to były w wallboxy 11kW to było by jeszcze wygodniej, chociaż zgodzę się, że nieznacznie wygodniej. OP ma swój rozum, wie ile ma na koncie, na ile ceni swoją wygodę itd. Nie jest też jedyną osobą, która ten wątek czyta. I znowu pełna zgoda dla mnie, takie sensowne ładowanie, w długim okresie, bez przesadnego EV adventure to od najlepszego: [LIST] [*]11kW tuż obok (1m) gniazda ładowania samochodu. Parkuję machnę łapką i się tankuje [*]dowolna moc powyżej 3kW, na warunkach jak wyżej - przez noc i tak nakapie to co się w ciągu dnia wyjeździło. Opcja premium - współdzielenie mocy w zakresie 3-11kW na słupek. [*]Jak wyżej, ale w pracy [*]ładowarka 11kW dla mieszkańców, gdzie mogę raz na tydzień zostawić samochód i uzupełnić energię - w PL jak na razie niespotykane [*]AC w odległości nie większej niż te 500m od pracy/domu [/LIST] W moim przekonaniu, dla codziennego, zwykłego jeżdżenia takie opcje są albo wygodniejsze niż obsługa ICE, albo o podobnym stopniu upierdliwości. Wszystkie są dużo bardziej dogodne, niż korzystanie na co dzień z szybkich ładowarek. Pomijam trasy, bo wiadomo - EV jest bardziej upierdliwe, chociaż rekompensuje tę upierdliwość innymi zaletami. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
AC 3fazy 60-80% spada moc z 10kw na 7-8kw
Top