Aktualizacja oprogramowania 3.0

elveh

Posiadacz elektryka
Pięknie kolego ,co to oznacza z poziomu SW?????
Z poziomu SoftWare (a bardziej precyzyjnie to FW - FirmWare). Innymi słowy zmiana poziomu głośności odbyła się przez Update oprogramowania a nie ingerencję w sprzęt (głośnik / generator piezoelektryczny - cokolwiek ten odgłos wydaje, bo nie jest to odgłos przekaźnika, tak jak historycznie bywało).

Jeśli zatem jest możliwość regulacji mocy głośności kierunkowskazów z poziomu oprogramowania, to nie rozumiem dlaczego nie udostępnili tego nam, kierowcom - tak jak np. możliwość regulacji koloru oświetlenia ambient, czy poziomu mocy oświetlenia kabiny. Jak dla mnie ta zmiana była akurat w złym kierunku. O ile pierwotnie był faktycznie może minimalnie zbyt głośny, to teraz jest zdecydowanie za cichy.
 

MałaGosia

Zadomawiam się
Dźwięk kierunkowskazu jest z głośnika. Można to łatwo sprawdzić restartując tablet - dopóki się ponownie nie włączy nie ma dźwięku.
 

elveh

Posiadacz elektryka
Dźwięk kierunkowskazu jest z głośnika. Można to łatwo sprawdzić restartując tablet - dopóki się ponownie nie włączy nie ma dźwięku.
Jeśli tak piszesz, to pewnie tak jest. Tym bardziej jest to raptem jeden atrybut w wywołaniu 1 metody, który powinien być zmienną a nie stałą + ekspozycja go przez UI do konfiguracji. IMHO to powinien być parametr związny z profilem kierowcy - tak jak ustawienie fotela.
 

MałaGosia

Zadomawiam się
Liczę na to, że kolejne aktualizacje wprowadzą możliwość personalizacji poziomu głośności kierunkowskazów.
 

wojti12

Zadomawiam się
Ja tez dzisiaj ale inną, ta która masz miałem chyba z 2 miesiące temu. Niestety żadna z nich nie przyniosła jakichś zauważalnych zmian
Ja dziś tą samą otrzymałem. jeszcze jej nie puściłem...
 

MałaGosia

Zadomawiam się
Wydaje mi się, że znam tę aktualizację.
 

goro5

Nowy na Forum
Wersja 3.1. miała wyjść w tym tygodniu. Jest opóźnienie. W maju ma pojawić się informacja jak długo. W ogóle jest problem i duże oburzenie użytkowników, bo wygląda na to, że aktualizacje będą dotyczyły tylko nowych samochodów.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wersja 3.1. miała wyjść w tym tygodniu. Jest opóźnienie. W maju ma pojawić się informacja jak długo. W ogóle jest problem i duże oburzenie użytkowników, bo wygląda na to, że aktualizacje będą dotyczyły tylko nowych samochodów.
Hahahahah VAG znow zalatwil wszystkich malinowo :)
Ja wiedzialem ze tak bedzie ;)
 

mkaminski100

Nowy na Forum
Ja nadal jestem dobrej myśli zamówiłem power pass i czekam na plug & charge w wersji 3.1 :)
Ale co ci to da? Bo to jak rozumiem działa tylko z tymi ładowarkami które są w partnerstwie z Elli, więc różnica jest chyba tylko w tym, że nie musisz mieć karty czy apki.
Mi Elli napisało że skoro mam już ich kartę (do poprzedniego auta założyłem i nigdy nie skorzystałem) to oni mi powerpass nie dadzą, bo to są te same warunki, więc to tyle jeśli chodzi o preference tych systemów dla grupy vag
 

michalp

Zadomawiam się
Ale co ci to da? Bo to jak rozumiem działa tylko z tymi ładowarkami które są w partnerstwie z Elli, więc różnica jest chyba tylko w tym, że nie musisz mieć karty czy apki.
Mi Elli napisało że skoro mam już ich kartę (do poprzedniego auta założyłem i nigdy nie skorzystałem) to oni mi powerpass nie dadzą, bo to są te same warunki, więc to tyle jeśli chodzi o preference tych systemów dla grupy vag
no jak sam piszesz " że nie musisz mieć karty czy apki." - a bardziej jej uruchamiać czy wyciągać karty bo bez apki nie zamówisz karty a bez karty nie możesz korzystać z power pass, ogólnie system plug & charge do tego się sprowadza i nie ma on więcej funkcjonalności
 

mkaminski100

Nowy na Forum
no jak sam piszesz " że nie musisz mieć karty czy apki." - a bardziej jej uruchamiać czy wyciągać karty bo bez apki nie zamówisz karty a bez karty nie możesz korzystać z power pass, ogólnie system plug & charge do tego się sprowadza i nie ma on więcej funkcjonalności
No rozumiem, ale apke musisz mieć żeby się rozliczać i żeby nie płacić za zbyt długie ładowanie.
Nie używałem jeszcze apki Elli ale Bonnet czy inne pozwalają na uruchomienie wielu z poziomu aplikacji.

Zgadzam się że to fajne, ale zdecydowanie V2L byłoby pożyteczniejsze (tak jak robi to KIA, a nie gniazdo w środku za sroga dopłatą)
 

elveh

Posiadacz elektryka
Ale co ci to da? Bo to jak rozumiem działa tylko z tymi ładowarkami które są w partnerstwie z Elli, więc różnica jest chyba tylko w tym, że nie musisz mieć karty czy apki.
Mi Elli napisało że skoro mam już ich kartę (do poprzedniego auta założyłem i nigdy nie skorzystałem) to oni mi powerpass nie dadzą, bo to są te same warunki, więc to tyle jeśli chodzi o preference tych systemów dla grupy vag
Plug & Charge to część ISO15118 - nie powinno zasadniczo być związne z konkretną stacją / EVSE - ale z drugiej strony tylko nieliczne EVSE w segmencie AC mają niezbędny sprzęt by być zgodnymi z ISO15118 - mówię o modemie PLC, który umożliwia komunikację IP pomiędzy stacją a pojazdem. Reszta (w ramach Plug & Charge) to już rozwiązania warstwy aplikacyjnej. Mnie to akurat bardziej interesują inne funkcje powiązane z ISO15118 - czyli w szczególności stan baterii. Coś, co jest standardem na stacjach DC a nie jest w przypadku segmentu AC. Ta informacja może być bardzo wartościowa z punktu widzenia planowania ładowania w większych instalacjach AC.

Natomiast mówiąc o V2x - to właśnie jest kolejny krok ewolucyjny po linii standardu ISO15118, przy czym V2G wymaga również odpowiedniej przetwornicy w samochodzie, która jest 2 kierunkowa i potrafi się synchronizować z siecią. W zasadzie w tym zakresie to nie różni się od falownika od fotowoltaiki.
 
Top