Aktualizacja prędkości ładowania

Mindive

Member
Czy upgrade do szybszego ładowania CCS można wykonać po odbiorze auta?
Jeżeli masz na myśli zwiększenie że 125 do 130 kW to pewnie tak przez OTA. Natomiast z 50 do 130 kW to raczej na pewno nie, bo wiąże się to zapewne ze zmianą inwertera i/lub BMSa. Skoda nie robi tak jak Tesla czy Audi, że daje sprzęt i blokuje go softwarowo.
 

Wojtas!

Active member
Natomiast z 50 do 130 kW to raczej na pewno nie, bo wiąże się to zapewne ze zmianą inwertera i/lub BMSa.
BMS to tylko oprogramowanie, a inwerter nie bierze udziału w ładowaniu DC.

Kwestia taka, że stoi kilka całkiem fajnych Enyaqów na placach. Tylko że ktokolwiek je zamawiał nie wpadł na pomysł, że ludzie mogą chcieć jeździć tymi samochodami, i nie wyposażył ich w szybkie ładowanie.

Z innej beczki, dlaczego to w ogóle jest coś opcjonalnego?!
 

p0li

Active member
jeśli mówimy o ładowaniu szybkim (DC) to jego prędkość zależy tylko od możliwośći słupka i ograniczeń zaprogramowanych w BMS-ie
więc teoretycznie - można updejtem zmienić prędkość ładowania DC o ile oczywiscie zabudowane komponenty dadzą radę (odpowiedniej grubości kable, wytrzymałość prądowa złączy itd)
 

vwir

Well-known member
Przecież wydali...
HTisMpC.jpg
 

consigliero

Active member
W sumie to może jestem nietypowym klientem bo nie zawracam uwagi na wiele niedociągnięć dopóki auto jeździ, a jeździ całkiem dobrze dla mnie. Ta prędkość ładowania też na razie mnie nie boli skoro głównie ładuję się na AC co widać na załączonej grafice.
 

Attachments

  • B01D2F00-F28F-49BC-81D5-1D32AD68C5F8.png
    B01D2F00-F28F-49BC-81D5-1D32AD68C5F8.png
    429,2 KB · Views: 18
  • D98B6718-9006-4297-B20F-AB98A029FF8E.png
    D98B6718-9006-4297-B20F-AB98A029FF8E.png
    546 KB · Views: 18

Oxygen

New member
Własnie wczoraj zrobiłem upgrade predkosci ładowania. W skodzie straszyli ze bedzie to trwało 3h. ja jednak wiediałem ze uda sie szybciej. Upgrade trwał w sumie od oddanie kluczyków do ich odebrania ok 40min. Koszt 2000zl. Odrazu pojechałem srawdzic czy sie udało i na stcji Orlen doszedłem do 75kw.
mimo z to kolejne pieniadze inwestowane w nowy samochód to bede napewno zadowolony. Postoje z dziecmi w aucie ok 1 w nocy napewno sie skrócą.
Upgrade był wykonany w Skoda Tychy.
 

KorekSAN

Member
Własnie wczoraj zrobiłem upgrade predkosci ładowania. W skodzie straszyli ze bedzie to trwało 3h. ja jednak wiediałem ze uda sie szybciej. Upgrade trwał w sumie od oddanie kluczyków do ich odebrania ok 40min. Koszt 2000zl. Odrazu pojechałem srawdzic czy sie udało i na stcji Orlen doszedłem do 75kw.
mimo z to kolejne pieniadze inwestowane w nowy samochód to bede napewno zadowolony. Postoje z dziecmi w aucie ok 1 w nocy napewno sie skrócą.
Upgrade był wykonany w Skoda Tychy.
czyli przy zakupie tej opcji podczas konfiguracji samochodu płacisz 500 pln więcej.

niezly lol

Zrzut ekranu 2021-10-6 o 12.34.23.png
 

Mindive

Member
Niestety konfigurator skody ma pewne błędy. Wybierając opcję ładowania prądem 125 kW za 2500 użytkownik otrzymuje ładowarkę uniwersalną z wymienną końcówką 240V shuko i na 3F16A, roczną zniżkę na Ionity oraz wspomnianą większą moc ładowania. Robiąc upgrade po zakupie za 2k ani ładowarki ani zniżki nie otrzymamy, więc lepiej wybrać tę opcję. Koszt samej ładowarki to około 3,5k zł z przejściówkami.

Innym błędem jest np. pokazanie zdjęcia ładowarki pod pozycją kabel do ładowania AC za 1zł... Albo błąd ikonki 4x4 przy modelach X (aktualnie wyświetla się 4x2). Także ten... ;)
 

Mindive

Member
Jesteś pewien? To jest przyznawane po VIN pojazdu. Instalujesz powerpass, zamawiasz kartę, jak przyjdzie to ją rejestrujesz i wybierasz pakiet DC booster. Następnie na Ionity musisz użyć karty powerpass. Screenshot_20211101-071847_Powerpass.jpg
 

KorekSAN

Member
O zajebiscie - będę dzisiaj sprawdzał apkę.

EDIT: karta zamówiona. jest DC booster na rok za friko. Szkoda że mi nikt przy odbiorze samochodu o tym nie powiedział.
 
Last edited:
Top