Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Ależ ta Tesla kłamie co do zużycia - ktoś mi to wytłumaczy?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 215349, member: 1241"] 4 moduły to dużo? W każdym jest osobny BMS który kontroluje 24 grupy. W każdej grupie masz 46 ogniw spięte równolegle i dla całej takiej grupy masz jeden odczyt napięcia. W sumie 96 pomiarów napięcia. Trzy BMSy przesyłają do czwartego który zbiera dane do kupy. Jest jakas marka ktora robi to inaczej? Tzn sa auta co maja po 10-14 modułów ale z grubsza wszędzie dziala to tak samo. Różnica polega głównie na oprogramowaniu. Np mozna użyć buforu aby 0% bylo zawsze tam gdzie powinno. Czyli jeśli wskazaliśmy 70% a było jednak 68% to można zjechać do -2% i pokazać 0% i np przy buforze 5kWh można sobie z niego wziąć 1.5kWh. Powinno się mierzyć jak w spalinowym. Lejemy do pełna jedziemy, wracamy na dystrybutor i znów ładujemy do pełna. Mamy przejechane km, zatankowane litry i wiemy jakie jest spalania. W BEV powinniśmy jeszcze mniej ufać temu co pokazuje komputer niż w ICE Jeszcze przeszedł mi do głowy styl jazdy. Bo na cyklu bateria- koła-bateria tracimy ~30% z czego 10% to znów niemierzalna strata w baterii. "A2 wiadomo, jazda szarpana czasem za Tirem a raz musiałem odskoczyć nieco szybciej" Przykład: Mamy w baterii 1kWh ale przyspieszając dynamiczne 60Wh tracimy i na liczniku pokazuje się że wyszło z niej 940Wh. Potem rekuperujemy mocno, wysyłamy do baterii 740Wh, ale podczas procesu ładowania znów 40Wh tracimy. Liczymy różnice z pomiaru 940-740, czyli wychodzi że zużyliśmy 200Wh a z baterii zginęło 300Wh, bo z początkowego 1kWh zostało 700Wh Dlatego lepiej jeździć na tempomacie;) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla – aktualizacje, referrale i inne
Ależ ta Tesla kłamie co do zużycia - ktoś mi to wytłumaczy?
Top