Anulowanie przygotowywania baterii przed SuC

chewbacca

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem to by było bez sensu, bo ja np. nieraz wyznaczam trasę z przystankiem na zakupy, np w lidlu jadąc w Bieszczady. No i co, auto powinno wtedy podgrzewać baterię, nawet jak w takim lidlu mogę spędzić powiedzmy 30 minut? Co prawda nie robiłem tego chyba nigdy na krótkich trasach ale moim zdaniem odległości nie powinny mieć tutaj znaczenia. Tym bardziej w mieście jak ustawisz sobie powiedzmy trasę z domu do pracy, a później nad morze...

Samo przygotowanie baterii też mam wrażenie, że się zatrzymywało po kliknięciu komunikatu - kilka razy nawet od nowa wyznaczałem przez to trasę. Niestety nie mam OBD, więc ciężko mi to potwierdzić.
Sens wielu rzeczy można podważyć idąc tym tokiem rozumowania. Bo np. skąd auto ma wiedzieć czy na zakupach spędzisz 30 minut czy 2 minuty? Wtedy mógłbym stwierdzić, że to bez sensu że bateria nie jest podgrzewana, bo po szybkich zakupach (na które jadę powiedzmy 30min), w momencie gdy następnym punktem trasy jest ładowanie na SuC oddalonym o 5min jazdy od sklepu oczywistym jest, że bateria nie zdąży się podgrzać, jeżeli zacznie to robić dopiero PO zakupach. W tworzeniu "automatyzacji" zawsze coś trzeba przyjąć jako założenie przy oprogramowywaniu danej funkcji i zawsze znajdzie się usecase, który sprawi że takie założenie będzie błędne. Dlatego najprostszym rozwiązaniem byłoby zamienienie tego na możliwość podgrzewania ręcznego baterii ale dla mniej zaawansowanych użytkowników mocno komplikuje to użytkowanie pojazdu.
Niemniej jednak jak wspominałem wcześniej - na pewno działało to tak jak opisałem wcześniej. Być może teraz już to zmienili bo doszli do podobnych wniosków jak Ty co do sensowności działania tego w ten sposób. Jak będę w samochodzie to sprawdzę z ciekawości:)
 

6a8

Posiadacz elektryka
Po jakimś czasie, na pewno sporo użytkowników będzie można uznać za zaawansowanych, i może dla takich warto by było zrobić interfejs np: expert mode, gdzie śmiało by można umieścić takie bardziej zaawansowane opcje ( podgrzewaj, wyłącz podgrzewanie , ..... )
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Tyle, że to jest amerykańskie auto dla przeciętnego Amerykanina robione, wiec…
ten tego, „jeśli wiesz co nam na myśli” 🤣
Nie licz na takie opcje, bo się pozabijają…
a na pewno kawą poparzą… 😉
 

danielm

Pionier e-mobilności
Po jakimś czasie, na pewno sporo użytkowników będzie można uznać za zaawansowanych, i może dla takich warto by było zrobić interfejs np: expert mode, gdzie śmiało by można umieścić takie bardziej zaawansowane opcje ( podgrzewaj, wyłącz podgrzewanie , ..... )
taaa, auto mam od prawie 4 lat i zaczeły mi się wyświetlać porady podczas ładowania żebym sobie youtube włączył a jak odpale tempomat żebym przeszedł ma FSD
 

6a8

Posiadacz elektryka
Wiem, wiem, to takie marzenia ...
Ale jak się place zaczną zapełniać, to może w ramach doskonalenia produktu ktoś przeczyta te listy do E ?
Musze to tam wrzucić coby nie zginęło.
 

Khar

Posiadacz elektryka
Wczoraj jadąc z Poznania do Warszawy miałem międzyładowanie w Lućmierzu. Oczywiście trasa wyznaczona przez navi Tesli, SuC uwzględniony na trasie. O tej porze roku i przy baterii LFP naturalnym jest, że już w Poznaniu pojawił mi się komunikat o przygotowywaniu baterii przed szybkim ładowaniem. Ponieważ wcale mi się nie spieszyło i planowałem postój w knajpie Lemoniada, nie chciałem przygotowywać baterii i marnować dodatkowych elektronów. Kliknąłem więc w komunikat, co zawsze wiązało się z jego zniknięciem i anulowaniem podgrzewania baterii. Komunikat znikł ale pompa ciepła dalej wyła a zużycie energii wskazywało na to, że bateria jednak mimo wszystko jest podgrzewana (bez cienia wątpliwości). Próbowałem kilkukrotnie wytyczenia trasy od nowa i anulowania podgrzewania - nie da się. Ostatecznie poradziłem sobie w ten sposób, że wytyczyłem trasę do Lemoniady a nie na SuC. Ale w ten sposób traci się wytyczenie dłuższej trasy przez nawigację Tesli z uwzględnieniem czasów ładowania na poszczególnych SuC.
Czy to kwestia jakiegoś jednego z ostatnich updateów? Ciekawe czy to błąd w sofcie czy celowo wyłączyli możliwość anulowania przygotowania baterii? Zauważył ktoś to jeszcze? Może była gdzieś o tym jakaś wzmianka?
Moim zdaniem jest jakiś błąd w sofcie. Coś dziwnego się dzieje od wersji 2023.6. U mnie już 2 razy włączył "przygotowanie do szybkiego ładowania" 5 minut po wyjechaniu z domu, 200 km do SuC - mimo, że wcześniej przygotowałem baterię przed wyjazdem, więc powinna być ciepła! To jakaś głupota. Z kolei kliknięcie w czerwony napis anulowało podgrzewanie - ale na tyle skutecznie, że przed samym SuC już nie chciał zacząć podgrzewać. Trzeba się bawić w anulowanie nawigacji itd.
A może to jakieś zaawansowane AI, którego nie rozumiemy, kto wie ;)
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem jest jakiś błąd w sofcie. Coś dziwnego się dzieje od wersji 2023.6. U mnie już 2 razy włączył "przygotowanie do szybkiego ładowania" 5 minut po wyjechaniu z domu, 200 km do SuC - mimo, że wcześniej przygotowałem baterię przed wyjazdem, więc powinna być ciepła! To jakaś głupota. Z kolei kliknięcie w czerwony napis anulowało podgrzewanie - ale na tyle skutecznie, że przed samym SuC już nie chciał zacząć podgrzewać. Trzeba się bawić w anulowanie nawigacji itd.
A może to jakieś zaawansowane AI, którego nie rozumiemy, kto wie ;)
Zauważyłem to samo!
 
Top