Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Arval, wynajem i serwis
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Gingol, post: 238690, member: 2643"] W kontekście wartości – całe ryzyko rezydualne nadal pozostaje po stronie Arvala, nie klienta. Nie musisz zamrażać własnych środków na zakup samochodu z rynku wtórnego, a tym bardziej angażować się w leasing nowego egzemplarza, gdzie dochodzą: długi okres umowy, wpłata własna, koszt polisy, GAP, opony zimowe lub wielosezonowe, opłaty rejestracyjne itd. Co do „pobożnych życzeń sprzedających” – wystarczy wejść na Otomoto, zaznaczyć rocznik 2022–2023, pierwszy właściciel, bezwypadkowe. Nawet jeśli założyć ceny na poziomie 100–110 tys. zł brutto za auta z większym przebiegiem, to rata z Arvala i tak nie odbiega znacząco od całkowitego kosztu posiadania auta zakupionego za gotówkę. A przy tym zyskujesz mniejsze ryzyko, pełne wsparcie serwisowe i – co kluczowe – brak zamrażania kapitału. Tak jak napisałem wcześniej – wystarczy policzyć: koszt zakupu (czy to gotówką, czy leasingiem), ubezpieczenie (OC/AC/NNW), serwis, spadek wartości, ryzyko rezydualne, finansowanie itd. Nie porównuję tego do ofert innych producentów czy do Ioniqa/EV6, bo nie o to chodzi – skupiam się wyłącznie na atrakcyjności tej konkretnej oferty [B]dla kogoś, kto chce rozpocząć lub kontynuować przygodę z Teslą[/B], bez konieczności pakowania się w długoterminowe zobowiązania lub ryzyko związane z posiadaniem auta na własność. [B]Dla porównania – nowa Tesla Model 3 (leasing z wysokim wykupem):[/B] [LIST] [*]Wpłata własna: [B]30 080 zł[/B] (załóżmy, że odzysk z dopłaty – ale najpierw trzeba wyłożyć) [*]Umowa: [B]24 miesiące[/B] [*]Rata: [B]2 176 zł netto/mc[/B] (limit 20k km/rok, za 30k km – +130 zł/mc → pomińmy dla uproszczenia) [*]GAP: [B]ok. 3 000 zł/2 lata[/B], czyli [B]125 zł/mc[/B] [*]Polisa: optymistycznie [B]300 zł/mc[/B] [*]Opony całoroczne "premium": [B]2 400 zł[/B] → [B]200 zł/mc[/B] [*][B]RAZEM: ok. 2 801 zł netto/mc[/B] [/LIST] [HR][/HR] [B]Używana Tesla 3 z Arval:[/B] [LIST] [*]Wpłata własna: [B]0 zł[/B] [*]Limit: [B]24 000 km/rok[/B] [*]Umowa: [B]czas nieokreślony[/B], miesięczny okres wypowiedzenia [*]Rata: [B]1 747,15 zł netto/mc[/B] [*]GAP: [B]w cenie[/B] [*]Polisa: [B]w cenie[/B] [*]Opony: [B]w cenie[/B] [*][B]RAZEM: 1 747,15 zł netto/mc[/B] [/LIST] [HR][/HR] Tak – porównujemy samochód nowy (po lifcie) z używanym (przed liftem), ale odejmując sam koszt polisy z oferty Arval (~300 zł/mc), realna wartość tej oferty spada do ok. [B]1 450–1 500 zł netto/mc[/B]. Jak na warunki „all inclusive” i pełną elastyczność, uważam, że to [B]bardzo dobra oferta[/B]. A że Arval jako firma bywa cholernie problematyczna – zgoda. Ale konkretna oferta broni się tu sama. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Inne modele i pozostałe pytania
Arval, wynajem i serwis
Top