Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Automatyczne światła drogowe
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Ciechan, post: 16501, member: 449"] jechałem dzisiaj na trasie, trochę próbowałem z tymi światłami (porównanie do Adaptive Led z BMWg30) [LIST] [*]Ogólnie bardzo dobre wrażenie z samego "świecenia" długich - piękna, daleka, wysoka projekcja o wyraźnych kształtach i dobrej szerokości i zasięgu. Mam wrażenie, że nasycenie i barwa światła są lepsze niż w Adaptive Led. [*]High Beam działa powiedzmy.... średnio - ale może to wynikać trochę z nadwrażliwości drogowych "nauczycieli". Tak samo jak czasem mamy 500m wolnej przestrzeni przy wyprzedzaniu i już nam mrugają długimi, tak tutaj też myślę, że bardziej niż faktyczne "oślepienie" przeszkadza im, że jedziemy na długich bliżej, niż ich percepcja podpowiada im, że powinniśmy (choć ich nie oślepiamy). Wnioskuję to po fakcie, że jak zdarzyło się kilka razy "przeciwnikom" włączyć "długie mentorskie", że niby za blisko jestem na swoich długich, to oni mnie nie oślepili tymi długimi. Tak samo myślę, że i ja ich nie oślepiłem, tylko im się wydawało, że jak już ich widzę, to powinienem wyłączyć. Inna sprawa, że BMW dużo lepiej tym zarządzało - tam ktoś mnie "skarcił" może raz na 30 aut, zwykle na mocnym łuku bądź górce. Tutaj praktycznie co 2-gie auto mrugnęło. Ale to też wynika trochę z braku użycia matryc. BMW mogło sobie pozwolić na wyłączanie sektorowe 300m przed nadjeżdżającym pojazdem, Tesla musiałaby praktycznie bez przerwy wyłączać długie (bo są zerojedynkowe) - więc na koniec byśmy jechali prawie cały czas w światłach mijania. Z drugiej strony oślepienie następuje dopiero z 30 metrów od siebie, więc też to nie takie dziwne, że przetrzymuje trochę ten moment. [*]Działa natomiast o niebo lepiej niż miałem kiedyś w maździe, która nagle wywalała błąd świateł i przez kilka minut radośnie oślepiała wszystkich z przeciwka ;))) [*]Samo przełączanie świateł mam wrażenie jest o wiele szybsze z kolei niż w BMW. Jak już auto stwierdzi, że chce włączyć długie - robi to błyskawicznie (np po minięciu auta z przeciwka). BMW miało tam większego laga, tak samo jak po włączeniu długich manetką - jakby ten komputer tam w BMW co steruje światłami wisiał na nokii 3310 ;)) [*]w zabudowanym w ogóle sobie to nie radzi.... [/LIST] Jeśli faktycznie tam są matrix ledy, to z niecierpliwością czekam, aż zaczną działać ;)) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Forum • Tesla 3, TM3 SR+, LR, Perf
Automatyczne światła drogowe
Top