Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Tematy ogólne
Automatyzacja ładowania EV "ze słońca" za pomocą Home Assistant
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 120762, member: 89"] [USER=1708]@tomA[/USER], EVCC nie potrzebuje zupełnie połączenia z falownikiem, bo bazuje na danych z licznika energii, który mu podasz. Ja mam na wejściu do domu Shelly 3EM i EVCC działa tylko na tej podstawie - wie czy pobieram, czy oddaję energię do sieci. Ale... ale, ale, ale... Ktoś ruszył wątek, więc dopiszę moje wnioski z używania EVCC przez kilka słonecznych dni. Grube podsumowanie jest takie - wyłączyłem EVCC i nie wiem czy jeszcze włączę. Jeszcze nie odinstalowałem ale chyba to zrobię, przy czym spróbuję najpierw znaleźć gdzieś / poczytać chwilę, na temat problemów na jakie natrafiłem. Na tę chwilę jestem bardzo zawiedziony, bo projekt wydaje się fajny, a jest słaby, a jego jedyną mocną stroną jest możliwość pseudo prosta konfiguraca w Home Assistant swojego zestawu sprzętów - EVSE, licznik energii, inwerter, ... może coś jeszcze. Przy czym i tak trzeba edytować jakiegoś YAML-a, więc moim zdaniem to niewielki zysk i sensownie przygotowany YAML z encjami oraz automatyzacjami będzie podobnie łatwy w konfiguracji. Moim zdaniem dość słabo to działa z kilku względów: [LIST=1] [*]Nie zrozumiały interfejs i ustawienia. Ktoś tak mocno chciał zminimalizować interfejs, że poszedł za daleko i jest on zrozumiały chyba tylko dla wtajemniczonych... Ja nadal nie wiem jak to ustawić, żeby auto ładowało się codziennie cały czas i żebym nie musiał o tym pamiętać. [*]Brakuje tam sensownych ustawień ładowania, które wydają się oczywiste, a przynajmniej tego nie znalazłem, choć długo nie szukałem - nie widzę ustawienia typu "minimalne naładowanie z sieci + max ze słońca". Takie ustawienie powinno mi zapewnić zawsze rano 50% baterii i pozwolić ustawić jakiś % naładowania do którego EVCC powinna dążyć jeśli jest nadwyżka energii, np. 80%. W ten sposób w słoneczne dni moje auto powinno kończyć dzień na 80%. W ten sposób zyskujemy swego rodzaju "magazyn energii" w aucie na pochmurne dni. Bez tego, w pochmurne dni, auto samo się nie ładuje i musimy pamiętać, żeby przestawić ustawienie. Dosłownie jak zdarzy się kilka pochmurnych dni, albo zrobisz większą trasę w taki dzień, to rozładujesz auto do zera i EVCC nic z tym nie zrobi - obudzisz się rano z pustą baterią - jakaś głupota. Nie mogę kompletnie zrozumieć jak to jest możliwe, że przez ponad 2 lata rozwoju tego projektu nikt tego nie wprowadził. [[URL='https://docs.evcc.io/en/docs/guides/charging']dokumentacja trybów ładowania[/URL]] [*]Samo ładowanie jest zrobione słabo - przesyłałem wykresy prądu i mocy ładowania. Z niewiadomych przyczyn EVCC zatrzymuje i startuje ładowanie dość często i macha mocą ładowania w górę/dół zamiast starać się to robić bardziej płynne. Na wykresach godzinowych tego nie widać i wygląda to tak jakby działanie było w miarę płynne, ale tak naprawdę nie jest i mnie to denerwuje. Przy czym możliwe, że większość rozwiązań tak działa, nawet wychwalany wszędzie Wall Pilot Froniusa, tylko tam nikt nie zagląda w bebechy i dlatego o tym nie wiemy. [LIST=1] [*]Pytanie do [USER=531]@viallos[/USER], albo kogoś innego z Wall Pilotem - masz możliwość wyciągnąć jakieś szczegółowe (powiedzmy z rozdzielczością 5 minut) dane z takiego ładowania auta słońcem? [/LIST] [*]EVCC, kompletnie psuje funkcjonalność aplikacji Tesla jeśli chodzi o ustawienie ładowania, co chyba ją dla mnie zupełnie przekreśla. Chodzi o to, że uruchamiam w aplikacji Tesla ładowanie, a EVCC mi je wyłącza po minucie, bo stwierdza, że nie ma nadwyżki ze słońca, co jest zupełnym bezsensem, bo już raz prawie nie naładowałem przez to auta przed podróżą... To świadczy o bardzo słabym ogólnym przemyśleniu funkcjonalności EVCC, bo skoro nie potrafi rozróżnić zewnętrznego uruchomienia ładowania z aplikacji Tesla (którego nie powinna dotykać) od własnego (którym sama może sterować), to nie wierzę, że ktoś to robił z głową... [/LIST] Smutne to jest, bo widać, że ktoś włożył w projekt duuuużo pracy i czasu, a wyszło średnie rozwiązanie nie rozwiązujące podstawowych potrzeb i problemów, tylko robiące coś podobnego ale niezbyt dobrze. Finał jest taki, że jednak chyba muszę samemu napisać automatyzację ładowania - może zabiorę się za to wiosną. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Tematy ogólne
Automatyzacja ładowania EV "ze słońca" za pomocą Home Assistant
Top