Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Tematy ogólne
Automatyzacja ładowania EV "ze słońca" za pomocą Home Assistant
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 83844, member: 89"] Niby mam jakieś dane o produkcji z falowników (mam dwie instalacje PV 6,5 i 3,2 kWp) ale niestety okazało się, że integracja SofarSolar jest niekompatybilna z jednym z nich (6.6KTLX-G3) i pokazuje jakieś głupoty, z drugi (3KTLM-G2) działa ok i bez problemu widzę produkcję na bierzaco w HA. Niestety problem jest z większą trójfazową instalacją. Wygląda na to, że czyta zły zestaw bajtów bo produkcja szaleje i dane kompletnie nie mają sensu. Znalazłem rozwiązanie w postaci przygotowania esp8266, które wpina się w falownik, i tam są dane bezpośrednio z modbus, które powinny być ok. Jednak zadałem sobie pytanie - czy w ogóle jest mi do czegoś potrzebna sama produkcja PV? Chyba nie, bo dzięki Shelly EM3 mam dane o energii i mocy finalnie na przyłączu energetycznym. Widać te dane w formie wykresu godzinowego o nazwie "Moc" na screenie, który wrzuciłem. Dane o samej produkcji PV mam w ich aplikacji Solarman i może ktoś kiedy poprawi integrację... Uznałem, że na razie nie będę się tym bawił, bo to dane na przyłączu są dla mnie kluczowe w kwestii sterowania ładowaniem EV i uruchamianiem innych urządzeń - mam też w planie sterowanie w ten sposób pompą ciepła / klimatyzacją i może jeszcze jakimiś innymi dużymi odbiornikami energii (boiler, suszarka). Jeśli chodzi o open EVSE, to pewnie byłoby to lepsze rozwiązanie ale nie chcę dokupować kolejnego EVSE (mam już ten dołączany z autem i dokupiony 3 fazowy UMC). EVSE byłoby lepsze, bo: [LIST] [*]nie chyba nie wybudzałoby auta przy zmianie mocy, a to powinno dać oszczędność około 200W na godzinę (bo tyle mniej więcej zjada wybudzone auto). Czy to dużo? Niby tak ale to zależy od mocy ładowania. Przy ładowaniu 2kW to 10%, ale już przy 4kW tylko 5%. Jest też pytanie ile godzin musiałbym się ładować, żeby mieć zwrot z inwestycji w kolejne EVSE? [*]sama integracja byłaby pewnie łatwiejsza, bo nie musiałbym sprawdzać gdzie jest auto itp... Po prostu zakodowane byłoby wszystko w EVSE, więc nie musiałbym się przejmować wieloma rzeczami. Chociaż jednak jeśli chciałbym zabierać ze sobą taką cegłę Open EVSE, to też musiałbym sprawdzać jej lokalizację zanim zmienię ustawienia, żeby mi nie sterowała ładowaniem we Florencji na podstawie produkcji PV z Warszawy :p [*]taka integracja byłaby uniwersalna do każdego EV, jednak nie planuje drugiego auta, a nawet jeśli, to raczej Tesla, a wtedy i tak będę potrzebował drugie EVSE... [/LIST] Mam to co mam i tym się bawię - nie lubię kupować nowych rzeczy. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
WALLBOKSY, przewody, EVSE, ładowanie w domu
Tematy ogólne
Automatyzacja ładowania EV "ze słońca" za pomocą Home Assistant
Top