Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
awaria ładowarki pokładowej
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Franciszek, post: 99221, member: 613"] Podziele sie swoja historia z uszkodzoną ładowarką pokładową O uszkodzonej ładowarce dowiedziałem się przypadkiem jak okazyjnie chciałem naładować auto u rodziców i zaczęło wybijać "korki" ładowanie było AC 1 faza przy użyciu ładowarki KIA i prądzie ładowania 12A, zazwyczaj ładowałem DC lub AC 3 fazy na mieście. Moja pierwsza myśla to to że zabezpiecznie w domu rodziców jest stare i szybciej "wybija". U siebie mam "inteligentniejsze" zabezpieczenie z pomiarem prądu i zrobiłem pomiary, jak się okazało przy ustawieniu 12A auto chciało pobierać 20A - skutkowało to oczywistym zadziałaniem zabezpieczenia. Dodam że ładowanie AC 3 fazy i DC dalej było bez problemów (!) ale już ładowanie za pomocą inteligentniejszej ładowarki 1 fazowej (nie KIA) wyrzucało błąd i brak możliwości ładowania. Z autem pojechałem do ASO i pierwsza informacja od ich specjalistów - wszystko w porządku. Przypadkiem byłem w okolicy a w ASO, jak się okazało trafiłem na kierownika, wiec poprosiłem o pokazanie jak "jest dobrze". Bez problemów auto pojechało na warsztat, podłączono ładowarkę oryginalną KIA 1 fazową i rozpoczęło się ładowanie. Od razu zwróciłem uwagę że prąd ładowania jest trochę za duży, jak wiadomo W = A * V czyli przy 12 A i 230V oczekiwane było wskazanie w aucie prąd ładowania około 2,7kW a było ~5kW czyli prąd ładowania ponad 20A - podzielilem się tą informacja ale zostało to przemilczane to ja czekam. Najpierw przedłużacz zrobił się cieplejszy i po kilku minutach zadziałało zabezpieczenie - prawdopodobnie na tej linii było zabezpieczenie większe niż 16A dlatego był czas na "nagrzanie" przedłużacza. Po wspólnej diagnostyce ASO przyznało że jest problem i sie nim zajeli. Diagnostyka trwała trochę i ostatecznie wymieniono ładowarkę. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
KIA
Kia e-Niro Forum • Kia Niro EV 39,2/64 kWh
awaria ładowarki pokładowej
Top