Be Charge

cooler

Pionier e-mobilności
Właśnie jestem po powrocie z wycieczki po Niemczech i Holandii. Miałem wykupiony pakiet w BeCharge i był tylko kulą u nogi, bo musiałem go wykorzystać. Raz mi sie nie udało 4 stacje zajęte. Potem w drodze na ionity korek a pod nosem SuC. Jeśli ktoś ma Teslę to chyba wygodniej nie jest jak tylko SuC. Żadnych kart, aplikacji. A dodatkowo od dziś ceny w Europie jeszcze spadły, w Niemczech ok 0.35, w Holandii 0.25 EUR. Tylko w Polsce zostały na tym samym poziomie.
A jak jesteśmy zacofani to przekonałem się w Koszalinie polenergia nie chciała wystartować, na greenwayu kolejka i godzina 10 minut w plecy, bo bo taki jeden Niemiec z Polski to musiał ostatnie 5% do 98% 20 minut ładować swoim xc40.
Cholerni Niemcy, nawet nasze ostatnie ładowarki zajmują i bezczelnie ładują się do 100% :poop:
 

nabrU

Moderator
A jak jesteśmy zacofani to przekonałem się w Koszalinie polenergia nie chciała wystartować, na greenwayu kolejka i godzina 10 minut w plecy, bo bo taki jeden Niemiec z Polski to musiał ostatnie 5% do 98% 20 minut ładować swoim xc40.
Zasadniczo jako 'Anglik z Polski' ;) to go rozumiem (choć nie pochwalam). Przyjechał pewnie do rodziny i nie ma się chłop gdzie ładować więc pobiera tyle elektronów aby dojechał tam gdzie chce.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Zasadniczo jako 'Anglik z Polski' ;) to go rozumiem (choć nie pochwalam). Przyjechał pewnie do rodziny i nie ma się chłop gdzie ładować więc pobiera tyle elektronów aby dojechał tam gdzie chce.
Dokładnie tak - gdy jeżdżę po Polsce to często muszę się naładować ponad 80%, bo inaczej nie dojadę na miejsce. Albo będę musiał nadrabiać drogi, żeby zboczyć na jakąś ładowarkę.
 

KrzysztofFly

Moderator
Dokładnie tak - gdy jeżdżę po Polsce to często muszę się naładować ponad 80%, bo inaczej nie dojadę na miejsce. Albo będę musiał nadrabiać drogi, żeby zboczyć na jakąś ładowarkę.
Ja kiedyś chciałem podładować więcej niż 80% w Kostomłotach, aby już bez kolejnego ładowania dojechać do domu (ok. 400km), to SUC mimo ustawień w samochodzie automatycznie zakończył ładowanie na 80% z informacją, że to "oblegana" lokalizacja, więc nie ma możliwości wyższego poziomu naładowania. Tak więc wystartowałem z 80%, nastawiając się na wjazd na podładowanie w Poznaniu, lub gdzieś na trasie, na jakimś GW, jednak informacja o wypadku na A2 koło Poznania i wcześniejszy zjazd z S5 koło Leszna (celem ominięcia korka) na lokalne drogi, spowodował wraz z odrobinę wolniejszą jazdą dojazd do domu bez ładowania i jeszcze 5% w akumulatorze zostało :).
Może i nie byłem do końca zadowolony z tego, że to "Elon" zadecydował do ilu % mam się naładować, jednak obiektywnie, to właśnie dzięki temu, nikt tam nie blokuje ładowarki przez kolejne 30-40 minut aby dobić jeszcze te kilka brakujących %.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli przy 80% dobicie kilku brakujących % oznacza postój 30-40min to coś jest grubo nie tak z krzywą ładowania. Na AC tyle mam (8% w 30 min). A niestety jeżdżę po pustyni ładowarkowej i dla mnie naładowanie mniejszej ilości energii nie oznacza dodatkowego postoju, tylko przynajmniej zboczenia z trasy.
 

Michal

Moderator
Ja kiedyś chciałem podładować więcej niż 80% w Kostomłotach, aby już bez kolejnego ładowania dojechać do domu (ok. 400km), to SUC mimo ustawień w samochodzie automatycznie zakończył ładowanie na 80% z informacją, że to "oblegana" lokalizacja, więc nie ma możliwości wyższego poziomu naładowania. Tak więc wystartowałem z 80%, nastawiając się na wjazd na podładowanie w Poznaniu, lub gdzieś na trasie, na jakimś GW, jednak informacja o wypadku na A2 koło Poznania i wcześniejszy zjazd z S5 koło Leszna (celem ominięcia korka) na lokalne drogi, spowodował wraz z odrobinę wolniejszą jazdą dojazd do domu bez ładowania i jeszcze 5% w akumulatorze zostało :).
Może i nie byłem do końca zadowolony z tego, że to "Elon" zadecydował do ilu % mam się naładować, jednak obiektywnie, to właśnie dzięki temu, nikt tam nie blokuje ładowarki przez kolejne 30-40 minut aby dobić jeszcze te kilka brakujących %.
To tak nie działa. Jak przestawisz w aucie na wyższy stopień naładowania, to doładuje nawet do pełna. Miałem takie sytuacje już chyba z 6 razy i nigdy auto nie zatrzymało mi ładowania samo po przestawieniu na więcej niż 80%.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Jeśli przy 80% dobicie kilku brakujących % oznacza postój 30-40min to coś jest grubo nie tak z krzywą ładowania. Na AC tyle mam (8% w 30 min). A niestety jeżdżę po pustyni ładowarkowej i dla mnie naładowanie mniejszej ilości energii nie oznacza dodatkowego postoju, tylko przynajmniej zboczenia z trasy.
od 80 do 100 % powinno się ładować poniżej 50% C czyli min 20 min a w zasadzie czym dłużej tym lepiej - czyli 30-40 min nie jest złym czasem
 
Top