Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Baterie / magazyny energii
Tematy ogólne
Będziem (chyba) instalować magazyn energii
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="nabrU, post: 136596, member: 919"] Panowie (i potencjalnie Panie) jest sprawa... Jak pewnie wiecie z tego wątku, moja taryfa elektryczna zapewnia mi tanie ładowanie (7,5 pensa za kWh) na stałe w godzinach 23:30 do 05:30 plus dynamicznie (po podpięciu samochodu) w ciągu reszty doby (każdy dynamiczny slot to też 7,5p/kWh). Do momentu gdy nie zamontowałem baterii (czy jak Wy go tam nazywacie magazynu energii) było wszystko ok. Zainstalowanie baterii 9,5kWh miało na celu wyłącznie pokrycie zużycia domowego, ładowanie EV miało się odbywać wyłącznie z sieci (bo zawsze jest w taniej cenie) ewentualnie z pomocą FV. Apka mojego falownika umożliwia ustawienie jakiegoś harmonogramu ładowania, rozładowania czy pauzy pracy baterii oraz umożliwia mi zmianę tych parametrów zdalnie z apki. Niestety ostatnio (pewnie ze względu na zimę i mniej OZE) dostaję bardzo poszatkowane dynamiczne sloty ładowania w dzień: [ATTACH type="full" width="275px" alt="1705146596240.png"]15542[/ATTACH] [ATTACH type="full" width="275px" alt="1705146620348.png"]15543[/ATTACH] Powoduje to to, że nie jestem tego w stanie ogarnąć ręcznie z apki i generalnie w efekcie bateria wspomaga proces ładowania samochodu (a to jest coś czego nie chcę). Będę musiał chyba zaznajomić się z Home Assistantem bo mi trzeba API EVSE spiąć z API falownika, aby ładowarka samoczynnie dała znać falownikowi 'ładuję samochód w dynamicznym slocie' na co falownik powinien wstrzymać rozładowywanie magazynu energii (ustawić baterię w tryb pauzy). Po prostu nie chcę aby podczas ładowania samochodu była pobierana energia z baterii domowej, a tylko wyłącznie z sieci. Poniżej trochę danych o API falownika (GivEnergy) oraz API EVSE (Ohme Home Pro): [URL unfurl="true"]https://terravolt.co.uk/category/api-integrations/givenergy/[/URL] [URL unfurl="true"]https://github.com/dan-r/HomeAssistant-Ohme[/URL] Nie miałem do tej pory do czynienia z HA, ale zielony z elektroniką i IT nie jestem, więc mam pewność, że sobie poradzę. Jednak sporo z Was ma ogarnięte podobne rzeczy na HA więc przydałoby się Wasze zdanie, abym nie musiał popełnić błędów, jakie już inni popełnili ;) A mianowicie: 1. Jaki zakupić hardware do HA? Czy home Assistant Yellow będzie ok? (nie mam za bardzo czasu na zabawę z instalowaniem HA czy składaniem hardware'u stąd potencjalnie taki wybór) 2. Czy ta funkcjonalność jest prosta do osiągnięcia patrząc co oferuje API (mam wrażenie, że odpowiedź brzmi 'tak' ale oczywiście mogę się mylić). 3. Jaki byłby kolejny krok po zakupie 'gratów' z chodzącym HA? 4. Może jakieś inne cenne wskazówki lub podpowiedzi? [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Baterie / magazyny energii
Tematy ogólne
Będziem (chyba) instalować magazyn energii
Top