Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
👇BEV generują o 73% mniej emisji nawet wliczając produkcję baterii....a hybrydy są bez sensu... 👇
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="KrzyCh, post: 253943, member: 2081"] Ja tam TMY używam głównie na dalsze wyjazdy. Alternatywa to „darmowa” hybryda, ale po co się męczyć w spalinie. BEV wybieram (a może to chodzi o TMY? Nie wiem.) bo jazda przyjemniejsza, bez napinki, czekania na turbo, hałasu, tankowania itp itd. Więcej dla środowiska zrobimy nie kupując w małych plastikowych opakowaniach, ale to też off-top. Co do dalekich tras - w tym roku byłem na 2 wyjazdach: Umbria i południe Norwegii. W jednym i drugim był taki fragment jazdy na strzała dużego odcinka: 1. Powrót z Umbrii do Wro. Nie będę liczył całego przejazdu bo zatrzymaliśmy się krótki spacer i kolację w Weronie, a w tym czasie auto się podładowało na AC zamiast stać na płatnym parkingu z dala od centrum. Policzę tylko odcinek z centrum Werony do Wrocławia, bo tam były tylko przystanki techniczne dla mnie (na drzemki) i lądowanie w tym czasie: 1173 km w czasie od 21:57 do 12:00 czyli 14h dają średnią z ładowaniami 85 km/h i 109 km/h bez ładowań. Ani razu nie zatrzymałem się tylko na ładowanie. Zwykle dobierałem odcinki jazdy, żeby się zdrzemnąć itp. Wyznaczyłem teraz trasę googlem do Werony i proponuję tę samą: czas 11h15m (bez postojów na tankowanie, odpoczynek). [ATTACH type="full"]30107[/ATTACH] 2. Drugi podobny manewr zrobiliśmy jadąc ze znajomymi na 2 auta do Norwegii. Oni SuV VW 2.0 TDI, a my TMY. Byłem ciekaw jak bardzo będą kolidować nam rytmy jazdy dieslem i BEV na całym wyjeździe - nie kolidowały kompletnie. Wracając do dłuższego odcinka: start wieczorem 18/06 bo prom mieliśmy z Hirtshals o 12:15 następnego dnia. Wyjechaliśmy z Wro po 19-tej (1h po znajomych), ale mieliśmy jeszcze do zrobienia zakupy i zatrzymaliśmy na też jedzenie. W efekcie, żeby liczyć podobnie powyżej - cały odcinek, tylko z przerwami technicznymi start z parkingu niedaleko Krzywej/A4 o 21:40. Znajomi byli wtedy kilkadziesiąt km przed Berlinem czyli o jakieś 1,5h jazdy przed nami. W Hirtshals byliśmy ok 1h po nich, o 10:45 następnego dnia czyli 13h jazdy. Znajomi dieslem podobnie 13h jazdy bo zatrzymali się na drzemkę ok 3h + tankowanie i kilka krótszych postoi. [ATTACH type="full"]30109[/ATTACH] Każdy robi jak lubi. Ja polubiłem jazdę TMY na dalszych trasach, choć pierwotnie nie temu miała służyć. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
👇BEV generują o 73% mniej emisji nawet wliczając produkcję baterii....a hybrydy są bez sensu... 👇
Top