Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="vwir, post: 28640, member: 127"] To, że nacisnąłeś hamulec w EV nie oznacza, że auto zacisnęło zaciski hamulcowe. Przy delikatnym naciskaniu hamulca zachodzi dokładnie taka sama rekuperacja jak przy puszczeniu pedału przyspieszenia. Dopiero mocniejsze naciśnięcie hamulca powoduje zaciśnięcie zacisków hamulcowych. 'Żeglowanie' na N zawsze jest najbardziej efektywne, bo nie zachodzi konwersja energii w jedną i drugą stronę. A konwersja nie jest bezstratna, więc każde jej uniknięcie powoduje zysk energetyczny (a właściwie to brak straty). Więc najbardziej ekonomiczna jazda to przewidywanie sytuacji na drodze i zawczasu wrzucanie N. Rekuperacji/hamulca używamy tylko gdy faktycznie nie mamy innego wyjścia. Taka jazda dodatkowo powoduje mniejsze nagrzewanie się akumulatora (co nie jest bez znaczenia latem). Jadąc tak leafem przez 1700km autostradami bez najmniejszego problemu przejeżdżałem dystans ponad 200km pomiędzy ładowaniami. Co w leafie jest wyczynem ;) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...
Top