Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Karol_w-wa, post: 69184, member: 492"] Faktycznie b. niskie, ale jaką prędkość miewasz zwykle w tej umownej trasie? Ja w sylwestra wykonałem Kią e-Niro (2021) trasę W-wa - Koszalin, a dzisiaj Koszalin - W-wa. Droga tam. Temperatura na zewnątrz 13 stopni, do połowy trasy silny wiatr/podmuchy na samochód od frontu, tempomat zapięty na 124 km/h. Niestety do Green Waya przy Restauracji Chata Góralska zużycie aż 22,8 kWh (A2+A1). Ładowanie do 96% (nikt akurat nie przyjechał) i dalej kompletnie pustą obwodnicą Torunia/Bydgoszczy, zjazd na Koronowo, Sępólno Krajeńskie, Człuchów, Biały Bór, Bobolice. Jazda bez szaleństw, zużycie z całej trasy 21,8 kWh, przyjechałem na 15% baterii. Powrót. Niestety przez noc naładowałem się z gniazdka tylko do 50% baterii (korki wywalało 3 razy, do tego rano obudził mnie gęsty gryzący dym z garażu, stare przewody mało się nie sfajczyły). Więc jeszcze 3,5 h ładowania na słupku Energii (Orlenu) w Koszalinie i wyjazd z 96% baterii. Temperatura na zewnątrz 15 stopni, przy wyjeździe z miasta samochód pokazywał zużycie 16,4 kWh, potem przy prędkości licznikowej 124 km/h ok. 19 kWh, od wjazdu na obwodnicę Bydgoszczy dałem trochę ognia, więc finalnie wyszło 20 kWh, do Chaty Góralskiej dojechałem z 30 km zasięgu. Ładowanie do 92%, powrót A1+A2, z prędkością nie mniej niż 124 km/h, a miejscami i 150 km/h (od Strykowa prawy pas jechał mi aż do Wiskitek -dość gęstym sznurem aut- ze średnią licznikową 137 km/h). Dojechałem na 10% (finalnie 8% bo jeszcze pokręciłem się po Warszawie odwożąc pasażerkę). Średnia zużycia z całej trasy wzrosła nieznacznie, na 20,8 kWh, mimo, że od Ciechocinka dawałem już ognia. W obie strony ani razu nie włączyłem ogrzewania (czyli grzałki, bo pompy ciepła brak). Wnioski mam takie, że cholernie dużo zależy od warunków pogodowych. Pomijam oczywistości typu śnieg i minusowa temperatura, ale choćby ten wiatr (lub jego brak) naprawdę robi różnicę. Do tego w lecie dokładnie tę samą trasę wykonałem na powrocie z wynikiem 357 km na jednym ładowaniu - od Koszalina dojechałem do Green Waya przy Hotelu Dwór Sójki. Dziś, przy 13 stopniach Celsjusza na zewnątrz (notabene rekordowych jak na 1 stycznia), taki wynik jest absolutnie nieosiągalny. Dla prędkości 120 km/h (po gps, czyli 124 km/h licznikowo) w e-Niro przy tych 13 stopniach na zewnątrz, mega bezpiecznie jest zakładać ok 270 km zasięgu autostradowego. W związku z czym, żeby dojechać do Koszalina, wymaga to doładowania w trasie na conajmniej 90%, co widzę problematycznie, bo jak by mi podjechał klient na ładowarkę i czekał za mną w kolejce, to czułbym się jak ostatni cham blokując ją powyżej tych 85%. Alternatywą jest wolna jazda, ale to nie dla mnie - ja przy 120 km/h na autostradzie dostaję autentycznej qrwicy, jak bym miał jechać jeszcze wolniej, to bym chyba pogryzł po drodze kierownicę. Aha, żona usiłowała wcześniej wymusić tę samą trasę podczas śniegów i temperatury minus 9. Ekhem... Kia e-Niro dobry elektryk, ale NIE WIDZĘ TEGO W OGÓLE. Chyba bym zszedł w trakcie jazdy na zawał. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...
Top