Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Sceptyczny entuzjasta, post: 95095, member: 2181"] Wyliczenie w 100% wiarygodnego wyniku będzie możliwe tylko wtedy, kiedy będziesz ładował się z jednego źródła z oddzielnym licznikiem. Inaczej musiałbyś mieć wynotowane i zsumowane każde ładowanie, do tego musi to być ilość kWh która wyszła z ładowarki, a nie weszła do baterii. O ile dobrze pamiętam drugą metodą naliczają opłaty na SC, więc już na tym etapie w wyliczenia może wkraść się błąd. Może źle zrozumiałem założenie tematu, ale też nie jestem przekonany czy porównywanie zużycia wliczającego wszystkie dodatkowe czynniki ma sens. Ja np. praktycznie nie używam sentry, nie podgrzewam samochodu przed wyjazdem bo nadal przez moje lenistwo nie doprowadziłem do końca montażu gniazdka przy miejscu postojowym. Czasem schłodzę przed jazdą wnętrze w lecie, jak samochód obmarznie to go odmrożę, ale niewiele mamy dni kiedy to jest konieczne. Inni z kolei będą odpalać sentry przy każdym postoju na zewnętrznym parkingu, podgrzewać baterię przed wyjazdem co rano i przygotowywać sobie odpowiednią temperaturę wnętrza przed każdym wejściem do samochodu. Sposób użytkowania ma tu dużo większy wpływ niż sam samochód, a myślałem że chodzi o samochody właśnie :) Szacunkowo dodając około 680 dni x około 0,4 kWh + do tego na oko 10% na grzanie/chłodzenie wyjdzie około 8000 kWh zamiast około 7000 kWh łącznie. Do tego straty na ładowaniu, ale to już czysta zgadywanka. Realnie pewnie wyjdzie z 22 kWh wtedy. Tylko co z tego? najważniejsze jest ile chapie podczas jazdy i jak daleko przez to jesteś w stanie dojechać. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Na każdy temat
Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...
Top