błędne naliczenie my hyundai

subintabulat

Zadomawiam się
Ostatnio próbowałem się za pomocą karty my hyundai naładować na stacji greenway portem ccs. Niestety ładowanie nie rozpoczęło się. Pojawiła się informacja ,,błąd wtyczki''. W efekcie odjechałem niezadowolony bo ledwo dojechałem do domu...Na sąsiednim gnieździe tego samego urządzenia, ładował się inny samochód też przez CCS. Z tego co widziałem on się ładował normalnie.
Teraz dostaje fakturę z MyHyundai na 100 zł za ładowanie 34 kwh na tej ładowarce...no szlak mnie jasny trafia. Napisałem im reklamację..ale myślicie że to uwzględnią ? Jakim sposobem naliczyli mi opłatę za nie moje ładowanie ?
 

KrzysztofFly

Moderator
Może ten obok pojechał na Twoje konto?
Pewnie udawał, że się ładuje, bo fajne miejsce mu się trafiło ;), a do tego jeszcze niespodzianka, bo ktoś mu za darmo doładował auto ;).
 

subintabulat

Zadomawiam się
czy to jest do zweryfikowania ? greenway ma kamery na stacjach ? w jakis sposób to chyba musi być zabezpieczone, bo jakim cudem można bezprzeszkód naładowac czyjąś karta własny saamochód, jak używałem innego ccs-a
 

krzyss

Pionier e-mobilności
czy to jest do zweryfikowania ? greenway ma kamery na stacjach ? w jakis sposób to chyba musi być zabezpieczone, bo jakim cudem można bezprzeszkód naładowac czyjąś karta własny saamochód, jak używałem innego ccs-a
A moze wlasnie uruchomiles jemu :)
Vzy jestes 100% prwien ze jego ladowanie trwalo jak sie podlaczales. ?
Moze byc blad systemu albo ludzki… jak systemu to ciezko pewnie Ci bedzie to udowodnic :(
Kamer pewnie nie ma…
 

KrzysztofFly

Moderator
czy to jest do zweryfikowania ? greenway ma kamery na stacjach ? w jakis sposób to chyba musi być zabezpieczone, bo jakim cudem można bezprzeszkód naładowac czyjąś karta własny saamochód, jak używałem innego ccs-a
Nie wiem jak to wygląda u Ciebie, z kartą Hyundai, jak ładujemy z konta GreenWay, to na naszym koncie są pokazane wszystkie sesje ładowania, wraz z godziną, miejscem, ilością energii, lokalizacją i metodą autoryzacji (karta, aplikacja).
Zrzut ekranu 2024-03-06 113021.png
Być może w MyHyundai, masz coś podobnego, to zobaczysz, gdzie i jak długo trwała, być może to była preautoryzacja transakcji, który się faktycznie nie odbyła i powinna zostać automatycznie anulowana, a nie została. Niektóre sieci tak mają, że blokują Ci przed ładowaniem na karcie kwotę, która jest rozliczona po zakończonej sesji ładowania.
Na pewno w przypadku ładowania DC, wszyscy operatorzy w tym GreenWay mają w swoich logach ID samochodu który się ładował, więc pewne rzeczy są w stanie sprawdzić.
 

subintabulat

Zadomawiam się
na fakturze mam napisane, że ładowanie trwało 41 minut, a ja tam podjechałem na 5 minut, pojawiło się info ,,brak wtyczki'' i odjechałem po 5 minutach...napisałem reklamację. mają 14 dni. Nie zapłacę. najwyżej pójdę do arbitrażu konsumenckiego bo nie będe płacił za cudze ładowanie
 

KrzysztofFly

Moderator
na fakturze mam napisane, że ładowanie trwało 41 minut, a ja tam podjechałem na 5 minut, pojawiło się info ,,brak wtyczki'' i odjechałem po 5 minutach...napisałem reklamację. mają 14 dni. Nie zapłacę. najwyżej pójdę do arbitrażu konsumenckiego bo nie będe płacił za cudze ładowanie
Daj znać jak się temat potoczy.
 

subintabulat

Zadomawiam się
Na pewno w przypadku ładowania DC, wszyscy operatorzy w tym GreenWay mają w swoich logach ID samochodu który się ładował, więc pewne rzeczy są w stanie sprawdzić.

Czyli powinni być w stanie ustalic, jaki samochód ładował się w za te 100 zł i że nie był to mój hyundi Kona ? mam nadzieje, że to wystarczy...bo wiadomo, zawsze moga powiedziec, że przeciez mógł sie pan dogadać, że Panu zapłacili gotówką a Pan ze swojej karty naładował..ale jak tak będziemy podchodzić to w zasadzie nic sie nie da udowodnić.
 

subintabulat

Zadomawiam się
Nie wiem jak to wygląda u Ciebie, z kartą Hyundai, jak ładujemy z konta GreenWay, to na naszym koncie są pokazane wszystkie sesje ładowania, wraz z godziną, miejscem, ilością energii, lokalizacją i metodą autoryzacji (karta, aplikacja).
View attachment 16496
Być może w MyHyundai, masz coś podobnego, to zobaczysz, gdzie i jak długo trwała, być może to była preautoryzacja transakcji, który się faktycznie nie odbyła i powinna zostać automatycznie anulowana, a nie została. Niektóre sieci tak mają, że blokują Ci przed ładowaniem na karcie kwotę, która jest rozliczona po zakończonej sesji ładowania.
Na pewno w przypadku ładowania DC, wszyscy operatorzy w tym GreenWay mają w swoich logach ID samochodu który się ładował, więc pewne rzeczy są w stanie sprawdzić.
na czacie greenway-a dostałem dzis inf., że nie są w stanie sprawdzić, jakie auto ładowało się o danej porze na danej ładowarce... ciekawer gdzie jest prawda. Może dopiero na żądanie sądu inaczej odpowiadają...
 
Top