Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
BMS_a142_SW_Isolation_Degradation - HV bateria do wymiany?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="eugtor, post: 182302, member: 1665"] No i mam to. 😕 [B]W skrócie[/B]: zgłoszenie serwisowe, zdalna diagnostyka, potwierdzenie usterki, komunikacja z roadside assistance, oczekiwanie na lawetę do serwisu w Warszawie. Wstępna diagnoza - HV bateria do wymiany. Przebieg samochodu 6100 km (LR). [B]Anamneza[/B]. Od 18.09 do 26.09 samochód był zaparkowany na parkingu podziemnym pod moim blokiem z wyłączonym sentry, początkowy SoC na poziomie 77%. 26.09 i 27.09 jazda po mieście w sprawach, żadnych usterek czy komunikatów od strony samochodu. Dopiero od 28.09 (dzień 1) zaczyna się przygoda. [B]Dzień 1[/B]. Przy cofaniu z miejsca parkingowego przy sklepie usłyszałem taki "strzał sprężyny" w tylnej części samochodu niby przekaźnik wysokiego napięcia się rozłączył. Dojechałem do kolejnego sklepu (ok. 2 km), żadnych komunikatów, zachowanie samochodu bez zastrzeżeń, zostawiam samochód na parkingu, wracam po ok. 15 min, po wsiadaniu otrzymuję komunikat o tym jak awaryjnie otworzyć rozładowany do zera samochód wraz z komunikatem o bardzo niskim naładowaniu baterii niskiego napięcia. Na szczęście samochód się uruchamia ale sypie komunikaty o błędach w rożnych częściach systemów samochodu i grozi się wyłączyć ostatecznie. Jednak ruszam w stronę domu, mam 1.5 km do parkingu. Zostawiam samochód na parkingu, wracam do domu zgłaszam serwis i zaczynam szukać co to za "isolation degradation" i czym to grozi (spoiler: nic dobrego). [B]Dzień 2[/B]. Wracam do samochodu, komunikaty odnośnie ograniczenia mocy i możliwości unieruchomienia samochodu wciąż są wyświetlane, menu serwisowe pokazuje niski stan naładowania LV baterii. Jadę do SuC żeby naładować z nadzieją że to się jakoś naprawi. :) Na SuC ładowanie się nie uruchamia, przekażnik próbuję coś tam łączyć, wydaje dźwięki, samochód tym czasem pokazuje komunikat o przygotowaniu do wyłączenia. Otwieram frunk i drzwi kierowcy, samochód się wyłącza. Próbuję się dodzwonić do roadside assistance, bez powodzenia (wiem, niedziela, ale czekałem na linii z 5-6 min). Dzwonie po kumpla żeby podrzucił aku 12V (od motora :cool:) żeby ponownie uruchomić samochód. Podłączamy według instrukcji, 15 sek klikania i pykania systemów samochodu no i się uruchamia niby nic mu nie było. Podłączam się więc do SuC, samochód zaczyna się ładować. Wchodzę w tryb serwisowy, sprawdzam że bateria niskiego napięcia też się ładuje. Niby jest ok, ale w active alerts wciąż pokazuje [I]BMS_a027_SW_Repeated_Isolation_Failure_In_Drive[/I] oraz [I]BMS_a170_SW_Limp_Mode[/I]. Przy SoC 80% odpinam samochód i jadę do domu. Rekuperacja nie działa, reszta niby tak jak wcześniej. [B]Dzień 3[/B]. Dostaję powiadomienie od serwisu Tesli że się tym zajmują. Dogadaliśmy się do zrobienia zdalnej diagnostyki: auto posiada błędy izolacji, niezbędna wizyta w serwisie. Long story short, dogadaliśmy się żeby serwis przeanalizował error log za ostatnie 2 dni żeby zakwalifikować samochód do holowania na koszt Tesli i podstawienie samochodu zastępczego na 3 dni (niestety, ICE). A póżniej i tak będę musiał się zgłaszać po samochód zastępczy od serwisu Tesli. W razie niezbędnosci zamawiania częsci czy nawet baterii, termin naprawy (wedlug pana z infolinii serwisu) może się wydłużyć do 3 tygodni (no wiem że są rożne historii o dlugości pobytu samochodów w serwisie Tesli). [B]Dzień 4[/B]. Samochód pojechał do Warszawy na lawecie, a ja dostałem zastępczy ICE. W międzyczasie dostałem SMS od Tesli że w związku ze skróceniem przewidywanej daty końca naprawy warsztatowej wynajem samochodu zastępczego został skrócony z 3 do 2 dni. Ciekawe... 🤔 [B]UPD[/B]: data zakończenia serwisu w appce została ustawiona na 11.10.2024. [B]Dzień 6[/B]. Dostałem samochód zastępczy (3 LR HL), data zakończenia serwisu (w appce) - 11.10.2024. Przy odbiorze zastępczego otrzymałem info że diagnostyka mojej trójki nadal trwa, nie mają na razie co powiedzieć. Aha, no i mam limit w 365 km dziennie i nie mogę wyjeżdżać zastępczym poza granicę Polski. :censored: [B]Dzień 11[/B]. Zauważyłem w appce że termin zakończenia serwisu został zmieniony na 18.10.2024. Skontaktowałem się z serwisem przez chat zgłoszenia serwisowego pytając o status diagnostyki. Zadzwonił do mnie przemiły pracownik serwisu z dokładną odpowiedzią i poinformował że diagnostyka wskazała problem z HV baterią i że do czwartku (10.10.2024) zamierzają się skończyć jej diagnostykę celem znalezienia wadliwego podzespołu baterii lub któregoś z jej pakietów. Skoro wydłużyli termin naprawy, musiałem poinformować o zapłanowanym wyjeździe z rodziną pod koniec miesiąca i że Tesla będzie musiała jakoś skasować te ograniczenia przebiegu oraz pozwolić wyjazd poza granicę kraju. 💁♂️ [B]Dzień 13[/B]. Przez apkę dostałem info że warsztat nadal sprawdza izolację samochodu i że niestety zajmuje to zdecydowanie więcej czasu. Po zakończeniu dokładnej diagnostyki izolacji będą w stanie określić datę zakończenia naprawy. 🤷♂️😕 [B]Dzień 16[/B]. Sprawdziłem status samochodu w apce, zauważyłem że % SoC się zmniejszył oraz przebieg zwiększył się o ok. 20 km. Prawdopodobnie coś wymienili i testowali, to już coś... [B]Dzień 17[/B]. Status naprawy został zmieniony na "Oczekuje na części". Konsultant serwisowy na moje pytanie w czacie odpisał że na razie nie ma dokładnego wyniku diagnozy. 😒 [B]Dzień 19[/B]. Dziś zadzwonił konsultant z serwisu, powiedział że inwerter przy tylnym silniku został zidentyfikowany jako przyczyna usterki i zakwalifikowany do wymiany. Część zamówiona, montaż do zakończenia w sobotę. Samochód do odbioru w poniedziałek. Skoro nie będzie mnie w kraju, umówiliśmy na odbiór w środę, 23 października. [B]Dzień 21[/B]. Przed południem otrzymałem wiadomość w apce że samochód już jest gotowy i można go odebrać w dowolnej chwili. Sprawdziłem i faktyczne odbyła się jazda testowa, na liczniku plus ok. 30 km przebiegu, a więc zrobili to nawet szybciej bo jest sobota. Ale odbiór umówiony na środę, 23.10. Dodatkowo poprosiłem o naładowanie samochodu przed odbiorem i zostałem zapewniony że tak będzie. Na razie auto stoi podpięte na terenie serwisu. [B]Dzień odbioru[/B]. Dwie godziny przed odbiorem włączyłem z apki ładowanie samochodu do 100% żeby od razu wyjechać w trasę do domu (tak, samochód cały czas był podłączony do wall connectora przy serwisie). Samochód był umyty, nawet opony nasmarowane :) Ale... Zawsze sprawdzam stan samochodu przy odbiorze. Tylne lewe nadkole w tylnej dolnej części wystaje nad zderzakiem, a chlapacz jest zamontowany na jednej z dwóch klips, druga po prostu nie wpięta :oops: Wyglądało tak niby przy cofaniu zahaczyli tym chlapaczem za coś i ten został wyrwany razem z nadkolem :cautious: Naprawiłem sam na miejscu. Już w domu, w garażu, okazało się że nie działa oświetlenie frunka. No i sprawa jasna - przycisk awaryjnego otwierania też. Zapomnieli podłączyć kabelek zasilania tego przycisku 🤦♂️ No cóż, wypiąłem panel z przyciskiem, podłączyłem kabelek, wszystko działa. Taka jest historia tej naprawy. Problem został rozwiązany co bardrzo mnie cieszy. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
BMS_a142_SW_Isolation_Degradation - HV bateria do wymiany?
Top