BigB00
Posiadacz elektryka
BMW ogłosiło zamiar wyprodukowania baterii ze stałym elektrolitem nadającego się do stosowania w produkcji seryjnej do końca bieżącej dekady. Pierwszy pojazd demonstracyjny z tą technologią ma zostać pokazany „na długo przed 2025 rokiem”.
Piąta generacja ogniw jest wykorzystywana w pojazdach takich jak iX3 i i4, które mają być dostarczane od tego roku.
Dla szóstej generacji: zasięg i koszty produkcji powinny spaść „do poziomu najnowocześniejszych silników spalinowych”.
W siódmej generacji, gęstość energii ogniw akumulatora powinna wzrosnąć co najmniej o dwucyfrowy zakres procentowy - umożliwi to akumulator ze stałym elektrolitem, chociaż BMW nie twierdzi, że siódma generacja ogniw będzie miała wyłącznie baterie ze stałym elektrolitem.
www.electrive.com
Piąta generacja ogniw jest wykorzystywana w pojazdach takich jak iX3 i i4, które mają być dostarczane od tego roku.
Dla szóstej generacji: zasięg i koszty produkcji powinny spaść „do poziomu najnowocześniejszych silników spalinowych”.
W siódmej generacji, gęstość energii ogniw akumulatora powinna wzrosnąć co najmniej o dwucyfrowy zakres procentowy - umożliwi to akumulator ze stałym elektrolitem, chociaż BMW nie twierdzi, że siódma generacja ogniw będzie miała wyłącznie baterie ze stałym elektrolitem.

BMW aims for solid-state battery by 2030 - electrive.com
BMW has announced its intention to realise a solid-state battery suitable for automotive use in series production by the end of this decade. A first demonstrator vehicle with this technology is to be shown “well before 2025”. Funding is available from German federal and state governments. BMW...
