BMW i3 jako powerbank?

Karpie

Nowy na Forum
Cześć!

Zastanawiam się nad zamontowaniem w przednim bagażniku przetwornicy 1000W na 230V. Trochę się obawiam zimy, przy braku węgla niektórzy straszą wyłączeniami prądu, a bez prądu nie będę miał ogrzewania (piec gazowy).
Myślicie, że podłączenie się pod alumulator kabinowy może cos popsuć w samochodzie?
Mój piec w szczycie pobiera tylko 350w, ale myślę też o podłączeniu lodówki i oświetlenia.
W instrukcji napisali, żeby nie podłączać prostowników do gniazd zapalniczki, ale ja bym się wpiął bezpośrednio w klemy akumulatora.

Co myślicie?
 

Karpie

Nowy na Forum
Ok, dzięki.
Co do podtrzymania różnych urządzeń akumulatorami 12v mam sporo doświadczenia, bo mam dwa takie w kamperze. Bez problemu mogę podłączyć odkurzacz, czy elektronarzędzia i wszystko działa.
Chodzi mi o samochod, czy niczego nie popsuje w instalacji. Kamper ma energoblok który ma szereg zabezpieczeń i nie ma żadnego ryzyka

Ale poczytałem fora amerykańskie i okazuje się, że przy wymianie akumulatora na nowy który nie jest w pełni naładowany i3 wyrzuca szereg błędów i nie pozwala na uruchomienie pojazdu. Dopiero ręczne podładowanie rozwiązuje problem. Stąd już wiem, że podłączenie inwertera nie ma sensu - samochod raczej nie da rady podładować akumulatora, jedynie wyrzuci błędy.
 
Top