BMW i3 paradox

paradox

Fachowiec
Zakładam nowy temat ("paradoksalny") zakupu i eksploatacji używanego BMW i3 . Zapraszam innych użytkowników do wymiany spostrzeżeń i ciekawych informacji.
 
Last edited:

paradox

Fachowiec
W marcu 2021 roku zostałem posiadaczem używanego BMW i3 . Samochód jest tzw. "salonówką" z roku produkcji 2014. Przebieg w momencie zakupu 28500 km. Testuję od kilku dni, jest to model w wyposażeniu Atelier z baterią 60Ah czyli 22kWh, nominalnie dla użytkownika 18,8kWh. Mój egzemplarz ma oczywiście baterię z mniejszą pojemnością, realnie około 16 kWh co wynika z degradacji pojemności.

Zainstalowane fabrycznie opcje wyposażenia:

0230 Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE
0249 Wielofunkcyjność dla kierownicy
0265 Obr. BMW stopy lekkie, wzór turbiny 428
02PA Zabezpieczenie śrub kół
02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach
02VC Zestaw naprawczy do opon
0302 Instalacja alarmowa
03AG Kamera jazdy wstecz
0420 Przyciemniane szyby
0423 Dywaniki podłogowe Velours
0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
0430 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
0442 Uchwyt do napojów
0473 Podłokietnik przedni
0493 Zespół schowków
0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
04T9 Pompa ciepła
0407 Szybkie ładowanie prądem stałym
0408 Szybkie ładowanie prądem zmiennym
0508 Park Distance Control (PDC)
0521 Czujnik deszczu
0534 Klimatyzacja automatyczna
0544 Regulacja prędkości z funkcją hamowania
0548 Licznik kilometrów
0570 Silniejsze zasilanie prądem
05A2 Reflektor LED
05DA Dezaktywacja poduszki powietrznej pasaż.
05DP Asystent parkowania
05DU Pakiet asystenta parkowania
0609 System nawigacji Professional
06AC Inteligentne połączenie ratunkowe
06AE Teleservices
06AP Remote Services
06NS Komfort. telefonia z rozsz. smartfonem
07GA Comfort Paket Advanced
08A1 Polska wersja językowa
08AT Literatura pokładowa, polski
08R9 Czynnik chłodniczy R1234yf
A020 Akumulator AGM 20 Ah
POLS Materiał tapicerki

Dane techniczne (wersja produkcyjna 2013)

Przyspieszenie: 0-60 km/h w 3,7 s
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 7,2 s
Przyspieszenie: 80-120 km/h w 4,9 s
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Zasięg na jednym ładowaniu: około 130-160 km w trybie Comfort (o 20 lub o 40 km więcej w trybach Eco Pro lub Eco Pro+); około 190 km w cyklu NEDC ; około 130,3 km w testach EPA
Zużycie energii: około 12,9 kWh/100 km; około 16,9 kWh/100 km w cyklu mieszanym w testach EPA
Masa pojazdu (DIN/EU): około 1195/1270 kg
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 3,999 m, 1,775 m, 1,578 m
Objętość przestrzeni ładunkowej: od 0,260 – 1,100 m3
Opory powietrza: Cd 0,29, A 2,38 m2, Cd x A 0,69 m2

Napęd trakcyjny
Typ silnika: hybrydowy synchroniczny z magnesami trwałymi
Moc maksymalna: 125 kW (170 KM)
Maks. prędkość obrotowa silnika: 11400 obr./min
Maks. moment obrotowy: 250 Nm
Hamowanie odzyskowe: tak (maksymalnie mocą 50 kW)
Przeniesienie napędu: stałe przełożenie, brak sprzęgła
Napęd: na tylną oś
Masa silnika: około 50 kg

Akumulatory
Typ: litowo-jonowe NCM firmy Samsung SDI
Czas ładowania 0-100%: od około 3 do około 8 h ładowarką pokładową o mocy 7,4 kW (w zależności od mocy terminalu)
Czas szybkiego ładowania 0-80%/0-100%: około 20/30 minut zewnętrzną ładowarką (standard J1772 Combo w Ameryce Północnej lub CCS w Europie)
Energia zgromadzona w akumulatorach: około 22 kWh (według niektórych źródeł 21,6 kWh, z czego dostępne 18,8 kWh)
Liczba modułów: 8 (po 12 ogniw każdy)
Liczba ogniw: 96
Napięcie nominalne pakietu: 360 V
Gwarancja: 100 tys. km lub 8 lat
Masa pakietu: 230 kg
Energia właściwa pakietu: około 95,6 Wh/kg
Energia właściwa ogniw: około 130 Wh/kg
Chłodzenie pakietu: cieczą
Cena
W Niemczech od 34950 EUR (wcześniejszy wpis); z opcjonalnym agregatem prądotwórczym od 39450 EUR
W USA od 42275 USD (wcześniejszy wpis); z opcjonalnym agregatem prądotwórczym od 46125 USD
W Polsce pierwotnie od 140900 zł (wcześniejszy wpis), a następnie od 1 marca 2014r. od 146 tys. zł
 
Last edited:

paradox

Fachowiec
wyniki mojej baterii z aplikacji electrified przez iCar PRO BT3.0 OBDII ELM327 Vgate
 

Attachments

  • Screenshot_20210327-170744.jpg
    Screenshot_20210327-170744.jpg
    97,5 KB · Liczba wyświetleń: 20

paradox

Fachowiec
electrified w BMW i3 i pomiary zużycia z wyjaśnieniami



i pomiary pompy ciepła

 
Last edited:

nolaan

Zadomawiam się
Gratuluję zakupu!

Czy da się zmienić jakimś ustawieniem sposób działania kierunkowskazów? Nie wiem jak Twoje wrażenia, ale mi bardzo trudno było się do nich przyzwyczaić, często dochodziło do sytuacji w której robiłem kierunek-lewo i żeby go wyłączyć to włączałem niechcący kierunek w prawo.
 

paradox

Fachowiec
cześć, mam bardzo podobne odczucia. obsługa kierunkowskazów jest mówiąc delikatnie trudna do przyzwyczajenia i niezbyt intuicyjna. tak jakby ktoś inny ten element projektował. będę szukał rozwiązania może coś wymyślimy.
 

paradox

Fachowiec
tymczasem sezon się zaczyna i czas wymienić filtr kabinowy ;)


i wersja dla Polaków


i trochę lepiej sfilmowane ale dużo włoszczyzny ;)

 
Last edited:

paradox

Fachowiec
dzisiaj wymieniłem filtr kabinowy w moim i3. cała operacja nie jest specjalnie skomplikowana.najtrudniej jest zdemontować i zamontować plastik na progu, jest tam trochę dziwnych zaczepów. warto wcześniej mieć takie małe plastiki białe chyba spinki do wkręcania dwóch wkrętów które odkręcamy na samym początku. jeśli są wyrobione to potem wkręty się nie trzymają.
 

paradox

Fachowiec
dzisiaj postanowiłem wypróbować ładowarkę GW jako, że darmowa w Kauflandzie była nieczynna.
tak się przedstawiały moce i czas ładowania. przyjeżdżając na ładowarkę miałem 1 kreskę z czterech czyli około 25% wyjeżdżając miałem lekko ponad 3 czyli 75%
 

Attachments

  • Screenshot_20210426-202326.png
    Screenshot_20210426-202326.png
    161,2 KB · Liczba wyświetleń: 7
  • Screenshot_20210426-202548.png
    Screenshot_20210426-202548.png
    161,5 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • Screenshot_20210426-202745.png
    Screenshot_20210426-202745.png
    158,8 KB · Liczba wyświetleń: 5
  • Screenshot_20210426-202953.png
    Screenshot_20210426-202953.png
    158,4 KB · Liczba wyświetleń: 5
  • Screenshot_20210426-203053.png
    Screenshot_20210426-203053.png
    162,3 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • Screenshot_20210426-203147.png
    Screenshot_20210426-203147.png
    161,7 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • Screenshot_20210426-203208.png
    Screenshot_20210426-203208.png
    69,7 KB · Liczba wyświetleń: 7

paradox

Fachowiec
PXL_20210527_105816903.jpg

podsumowanie po 2500 km jazd testowych zużycie 13,8 kWh . po ostatnich dwóch dniach gdzie temperatura wahała się od 11 rano do 17 w poludnie przejechałem 115 km i zużycie spadło do 7% czyli zasięg realny od 100% do 0% to 124 km. jeżdżone na trybie comfort z klimą i raczej agresywnie niż dziadkowo. a jakie macie zużycia?
 

Michal_Wawa

Nowy na Forum
Nie oczekuję cudów po niedrogich elektrykach ale jednak 120km to jest dupa a nie zasięg. Czy i3 jest rejestrowane na 5 osób?
 

tompil

Nowy na Forum
Homologację ma na 4 osoby i brak środowego siedzenia, więc bez szans żeby zarejestrować na 5 osób.
 

paradox

Fachowiec

Attachments

  • Zrzut ekranu 2022-01-10 o 20.02.25.png
    Zrzut ekranu 2022-01-10 o 20.02.25.png
    221,2 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • Zrzut ekranu 2022-01-10 o 20.03.08.png
    Zrzut ekranu 2022-01-10 o 20.03.08.png
    78,9 KB · Liczba wyświetleń: 14
Top