W marcu 2021 roku zostałem posiadaczem używanego BMW i3 . Samochód jest tzw. "salonówką" z roku produkcji 2014. Przebieg w momencie zakupu 28500 km. Testuję od kilku dni, jest to model w wyposażeniu Atelier z baterią 60Ah czyli 22kWh, nominalnie dla użytkownika 18,8kWh. Mój egzemplarz ma oczywiście baterię z mniejszą pojemnością, realnie około 16 kWh co wynika z degradacji pojemności.
Zainstalowane fabrycznie opcje wyposażenia:
0230 Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE
0249 Wielofunkcyjność dla kierownicy
0265 Obr. BMW stopy lekkie, wzór turbiny 428
02PA Zabezpieczenie śrub kół
02VB Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach
02VC Zestaw naprawczy do opon
0302 Instalacja alarmowa
03AG Kamera jazdy wstecz
0420 Przyciemniane szyby
0423 Dywaniki podłogowe Velours
0428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
0430 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
0442 Uchwyt do napojów
0473 Podłokietnik przedni
0493 Zespół schowków
0494 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
04T9 Pompa ciepła
0407 Szybkie ładowanie prądem stałym
0408 Szybkie ładowanie prądem zmiennym
0508 Park Distance Control (PDC)
0521 Czujnik deszczu
0534 Klimatyzacja automatyczna
0544 Regulacja prędkości z funkcją hamowania
0548 Licznik kilometrów
0570 Silniejsze zasilanie prądem
05A2 Reflektor LED
05DA Dezaktywacja poduszki powietrznej pasaż.
05DP Asystent parkowania
05DU Pakiet asystenta parkowania
0609 System nawigacji Professional
06AC Inteligentne połączenie ratunkowe
06AE Teleservices
06AP Remote Services
06NS Komfort. telefonia z rozsz. smartfonem
07GA Comfort Paket Advanced
08A1 Polska wersja językowa
08AT Literatura pokładowa, polski
08R9 Czynnik chłodniczy R1234yf
A020 Akumulator AGM 20 Ah
POLS Materiał tapicerki
Dane techniczne (wersja produkcyjna 2013)
Przyspieszenie: 0-60 km/h w 3,7 s
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 7,2 s
Przyspieszenie: 80-120 km/h w 4,9 s
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Zasięg na jednym ładowaniu: około 130-160 km w trybie Comfort (o 20 lub o 40 km więcej w trybach Eco Pro lub Eco Pro+); około 190 km w cyklu NEDC ; około 130,3 km w testach EPA
Zużycie energii: około 12,9 kWh/100 km; około 16,9 kWh/100 km w cyklu mieszanym w testach EPA
Masa pojazdu (DIN/EU): około 1195/1270 kg
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 3,999 m, 1,775 m, 1,578 m
Objętość przestrzeni ładunkowej: od 0,260 – 1,100 m3
Opory powietrza: Cd 0,29, A 2,38 m2, Cd x A 0,69 m2
Napęd trakcyjny
Typ silnika: hybrydowy synchroniczny z magnesami trwałymi
Moc maksymalna: 125 kW (170 KM)
Maks. prędkość obrotowa silnika: 11400 obr./min
Maks. moment obrotowy: 250 Nm
Hamowanie odzyskowe: tak (maksymalnie mocą 50 kW)
Przeniesienie napędu: stałe przełożenie, brak sprzęgła
Napęd: na tylną oś
Masa silnika: około 50 kg
Akumulatory
Typ: litowo-jonowe NCM firmy Samsung SDI
Czas ładowania 0-100%: od około 3 do około 8 h ładowarką pokładową o mocy 7,4 kW (w zależności od mocy terminalu)
Czas szybkiego ładowania 0-80%/0-100%: około 20/30 minut zewnętrzną ładowarką (standard J1772 Combo w Ameryce Północnej lub CCS w Europie)
Energia zgromadzona w akumulatorach: około 22 kWh (według niektórych źródeł 21,6 kWh, z czego dostępne 18,8 kWh)
Liczba modułów: 8 (po 12 ogniw każdy)
Liczba ogniw: 96
Napięcie nominalne pakietu: 360 V
Gwarancja: 100 tys. km lub 8 lat
Masa pakietu: 230 kg
Energia właściwa pakietu: około 95,6 Wh/kg
Energia właściwa ogniw: około 130 Wh/kg
Chłodzenie pakietu: cieczą
Cena
W Niemczech od 34950 EUR (wcześniejszy wpis); z opcjonalnym agregatem prądotwórczym od 39450 EUR
W USA od 42275 USD (wcześniejszy wpis); z opcjonalnym agregatem prądotwórczym od 46125 USD
W Polsce pierwotnie od 140900 zł (wcześniejszy wpis), a następnie od 1 marca 2014r. od 146 tys. zł