BigB00
Posiadacz elektryka
Dzisiaj bawarski producent samochodów publikuje pierwsze zdjęcia zakamuflowanego prototypu jeżdżącego po drogach publicznych. Prototypy są wyraźnie oznakowane z boku napisem „Pojazd do testowania ogniw wodorowych”. Model elektryczny z ogniwami paliwowymi ma układ napędowy 368 KM, podobnie jak samochód koncepcyjny zaprezentowany na targach IAA we Frankfurcie we wrześniu 2019 roku.
Zbiorniki do przechowywania wodoru są zoptymalizowane zarówno pod względem wagi, jak i objętości. Znajdują się w podłodze pojazdu, pod przestrzenią dla pasażerów. Wodór przechowywany jest w zbiornikach są pod ciśnieniem do 700 barów, zaś same zbiorniki łącznie mogą pomieścić do 6 kilogramów ciekłego wodoru.
W zależności od warunków technologii wodorowej i rzeczywistego zapotrzebowania BMW planuje zaoferować pojazd z ogniwami paliwowymi do zwykłej sprzedaży najwcześniej w 2025 roku.
www.bmwblog.com
Zbiorniki do przechowywania wodoru są zoptymalizowane zarówno pod względem wagi, jak i objętości. Znajdują się w podłodze pojazdu, pod przestrzenią dla pasażerów. Wodór przechowywany jest w zbiornikach są pod ciśnieniem do 700 barów, zaś same zbiorniki łącznie mogą pomieścić do 6 kilogramów ciekłego wodoru.
W zależności od warunków technologii wodorowej i rzeczywistego zapotrzebowania BMW planuje zaoferować pojazd z ogniwami paliwowymi do zwykłej sprzedaży najwcześniej w 2025 roku.

BMW X5 with hydrogen fuel tested on public roads
BMW publishes the first photos of a camouflaged BMW X5 fuel cell hydrogen prototype hitting the public roads for some testing trials.