Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="kdldz, post: 17158, member: 536"] Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej. Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;) Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq 5 niz konkurencji i na to sie nastawiam - ale moge zawsze byc milo zaskoczony :) Tylko ze jesli do mach-e z mniejszą baterią i AWD dolozymy pakiet technology (dla mnie konieczny) i kolor inny niz czarny oraz przedluzona gwarancje, to cena wychodzi >270k. I zasieg moze jest podobny, ale tracimy na szybkosci ladowania, podczas gdy auto juz dobre 20k więcej kosztuje. Wiec niestety, czy patrzec na wersje z mala bateria (~270k) czy duża (307k) to wychodzi drozej niz EV6/Ioniq 5 Co racja to racja - raczej myslalem o platformie jako takiej (baterie, chlodznie, ladowanie, jakis rapidgate itp) niz o samym silniku / silnikach. Z jednej strony tak, tesla ma duzo zalet. Z drugiej strony jest troche jak z Ioniq 5 - bardzo, ale to bardzo mi sie nie podoba a kosztuje najwiecej i bedzie potencjalnie najdrozsza w utrzymaniu (naprawy + ubezpieczenia). Wiec mowiac szczerze to wrzucilem TMY do tabelki bo myslalem sporo (prawde mowiac nie jezdzilem, ale troche po stanach jezdzilem TM3) jednak jest na takiej samej pozycji jak Ioniq 5 - czyli "nie" ze wzgledu na estetyke jak i cene. Zastanawiam sie co takiego moze Ford zaoferowac w OTA tak w praktyce? Pewnie naprawia to co obiecali i czesto nie działa za dobrze (np. Phone as a Key). Polepsza krzywa ładowania i zwieksza zasięg bo jest duzy bufor na baterii. Miejmy nadzieje polepsza interfejs (speex, UX). Coś więcej co jest faktycznie uzyteczne? Bo jak widze w tesli to dodaja czesto jakies pierdoly w stylu "dog mode" lub ... gry mobilne/netflixa, tak poza tym to reszta dotyczy FSD i jego mozliwosci. No bo jednak przez OTA nie dodadza fizycznie rzeczy ktorych nie ma jak np. wentylowane fotele lub HUD. Czy to wszystko jest warte dopłaty 60tys zł w stosunku do EV6? :unsure: [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E
Top