Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 17160, member: 89"] No i to jest jakkolwiek porównywalny test - dzięki :) Znając Bjorna, to w ciągu 1-2 tygodni zrobi kolejny test innym modelem i wszystko się wyjaśni. Może być tak, że w Ioniq5 trzeba ładować się daleko do >90%, aż mocno spadnie moc ładowania i to pozwoli systemowi zarządzania temperaturą baterii wychłodzić ją trochę przed rozpoczęciem jazdy. Niestety nadal wydaje się istnieć problem z powolnym ładowaniem kiedy bateria jest chłodna, a w tym teście temperatury były dość wysokie i wysoka prędkość też pewnie mocno podgrzewała baterię. Zobaczymy co się będzie działo zimą. Niestety ten sam gość robił też test TMY i widzę, że robił to z ładowaniem na Ionity, więc po pierwsze znika przewaga Tesli z podgrzewaniem baterii przed ładowaniem w trasie (bo tesla nie wie, że będzie się ładować na Ionity), oraz pojawia się dodatkowy limit natężenia prądu (ładowarki Tesla mają większe prądy niż inne), więc auto nie osiąga maksymalnej mocy. Na jego teście widać 146 kW przy 20%, a powinno być ~240kW i nadal powyżej 200kW aż do ~35%. Z moich obliczeń wynika, że tracił na tym około 5 min na jednym ładowaniu. Patrząc na mapę SuC wydaje się, że powinien w tej podróży zaliczyć 4 SuCv3, co odjęłoby od podróży 20 minut. Takie szybsze ładowanie pewnie spowodowałoby, że TMY wyprzedziłaby w tym teście Ioniq5 i mocno zbliżyła się do Tycan-a, który jest mniejszy i wszędzie w teście ma dostępną maksymalną moc ładowania. Takie zdjęcia/wizualizacje znalazłem i dopasowałem je dokładnie proporcjami - długością i wysokością... Nie moja wina, że zdjęcia są robione innym obiektywem i przez to zniekształcone wewnętrznie - nie będę ich przecież skalował jeszcze w środku :p [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co kupić, co wybrać – opinie i prośby o poradę
Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E
Top