Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Hybrydy mHEV, HEV, PHEV
Tematy ogólne
BYD SEAL U DM-i Boost 2025r. 218KM 18,3 kWh netto LFP – komfortowa hybryda PHEV
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="pluto, post: 233872, member: 352"] Z uwagi iż już ponad tydzień jeżdżę nowy autem od jednego z większych producentów aut elektrycznych na świecie, przedstawię tutaj swój nowy nabytek – [B]BYD SEAL U DM-i [/B]w wersji wyposażenia [B]Boost[/B] oraz kolorystyką wnętrza czarno-brązową + lakier metalik [B]Time Grey. [ATTACH type="full" alt="IMG_E0513a.jpg"]27126[/ATTACH][/B] Jest to hybryda szeregowo - równoległa gdzie silnik benzynowy zasila generator, który wytwarza energię elektryczną i przekazuje ją do elektrycznego silnika napędowego, który z kolei napędza koła (podobnie jak to było w mojej Hondzie HR-V e.HEV), z tą różnicą, że w razie bardzo silnego wciśnięcia pedału gazu lub jazdą pod dużym odciążeniem silnik spalinowy wspomaga silnik elektryczny. W normalnej jeździe dzieje się to bardzo rzadko, tym bardziej że na samym silniki można jechać nawet 150 km/h. Moc systemowa [B]218 KM[/B], prędkość maksymalna [B]170 km/h[/B], przyśpieszenie 0-100 km/h – ok. [B]8,5 s[/B] –najsłabsza a zarazem najtańsza wersja tego modelu. Auto już w standardzie jest wyposażone po kokardkę i ma m.in.: [LIST] [*]fotel kierowcy i pasażera regulowany elektrycznie, wentylowany oraz podgrzewany z pamięcią ustawień (kierowca); [*]panoramiczny, elektrycznie otwierany dach z elektryczną roletą; [/LIST] [ATTACH type="full" alt="byd_seal_u_hybrid_grey_2024_117.jpg"]27127[/ATTACH] [LIST] [*]wygłuszona przednia szyba z filtrem UV; [*]akustyczne szyby klejone z przodu; [*]wejście i uruchamianie NFC bez użycia kluczyków oraz za pomocą karty lub iPhone'a, [*]elektrycznie obracany ekran dotykowy 15.6" [*]system kamer 540° w tym widok 3D; [*]system Head Up Display 10” z wizualizacją ostrzeżeń martwego pola na wyświetlaczu HUD [*]V2L ładowanie zwrotne – 230V do 3,3 kW obciążenia [/LIST] oraz kilkanaście różnych systemów bezpieczeństwa jazdy Zasięg wg. WLTP - cykl mieszany: [B]1080 km[/B] Zasięg wg. WLTP - elektryczny: [B]113 km [/B](mi udało się przejechać 92 km drogami krajowymi i ekspresowymi zanim system przy 25% przełączył się na układ HEV - pierwsza podróż po odbiorze auta). Po rozładowaniu akumulatora średnia z ostatnich 50 km wyniosła [B]4,4 l/100 km[/B] bez trybu ładowania baterii – jazda drogami krajowymi. [ATTACH type="full" alt="IMG_E0527.JPG"]27128[/ATTACH] Ładowanie akumulatora: [LIST] [*][B]DC 18 kW – [/B]super że jest ale wg. mnie za mała moc aby szybko ładować np. w trasie (50 kW to minimum) [*][B]AC 11 kW[/B] - dla normalnego korzystania w domu SUPER (godzinka ładowania i auto gotowe do jazdy) [/LIST] [URL='https://postimg.cc/HVFSqdtL'][IMG]https://i.postimg.cc/cLLV8Jgf/IMG-E0540aa.jpg[/IMG][/URL] [U]Moje pierwsze spostrzeżenia i ciekawostki o aucie:[/U] [LIST] [*]akumulator wysokiego napięcia może ładować akumulator 12 V litowo-żelazowo-fosforanowy (78,4 Ah) w przypadku jego rozładowania; [*]w akumulatorze 12 V zastosowano funkcję uśpienia w przypadku długotrwałego parkowania (kilka miesięcy) w celu ochrony przed jego rozładowaniem; [*]w przypadku niskiego poziomu naładowania (SOC) akumulatora wysokiego napięcia, silnik spalinowy może samoczynnie uruchomić się automatycznie w celu wytwarzania energii elektrycznej i jego podładowania np. podczas włączenia funkcji schładzania wnętrza lub jego ogrzania przy braku naładowania akumulatora; [*]przy włączonych światłach mijania, podczas wybrania biegu wstecznego zapala się oświetlenie LED w lusterkach zewnętrznych w celu oświetlenia przestrzeni po bokach auta, aby obraz w kamerach bocznych były oświetlony i widoczny np. w ciemnościach; [*]na środkowym monitorze w prawym górnym roku znajduje się wskaźnik pochylenia drogi w %; [/LIST] [URL='https://postimg.cc/Lq3mjrmX'][IMG]https://i.postimg.cc/R0jqxB8c/20250416-074444.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]seryjny kluczyk (brelok) umożliwia zdalne wyłączanie lub włączania auta (podobnie jak w aplikacji) np. w celu jego schłodzenia lub wstępnego nagrzania; [*]jeżeli kluczyk pozostaje w bezruchu przez ponad 1 minutę, przełącza się w stan uśpienia. W takim przypadku przestają działać mikroprzełączniki, co uniemożliwia próby otwarcia lub uruchomienia pojazdu przez osoby nieupoważnione. Poruszenie kluczyka lub naciśnięcie dowolnego przycisku powoduje wyjście ze stanu uśpienia i przywrócenie normalnego działania funkcji pojazdu; [*]po całkowitym naładowaniu pojazdu gniazdo ładowania odblokowuje się automatycznie, można to ustawić w trybie „inteligentnym” - inny użytkownik wyciągnąć wtyczkę i podłączyć do swojego auta; [*]auto wielkości Tesli Y, z przodu bardziej obudowane (trochę mnie miejsca), z tyłu bardziej komfortowe fotele niż w Tesli, miejsca podobnie; [/LIST] [URL='https://postimg.cc/fS0Ff9YK'][IMG]https://i.postimg.cc/Xq2b3KJT/byd-seal-u-hybrid-grey-2024-122.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]bardzo dobre wyciszenie auta w środku (nawet po załączeniu silnika spalinowego), wszędzie maty wygładzeniowe, szyby dźwiękochłonne, wykładziny tłumiące hałas w nadkolach kół, podwójne uszczelki w drzwiach oraz przy komorze silnika robią swoje. Odgłos zamykania drzwi jak w autach klasy premium, nawet Tesla Y po lifcie nie potrafiła tego dobrze zrobić, nie mówiąc o starszych modelach; [/LIST] [URL='https://postimg.cc/DWPbmjDQ'][IMG]https://i.postimg.cc/25Pdcg7t/IMG-E0532.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]gdy zaczął padać deszcz, sensor deszczu uruchomił przednie wycieraczki, włączył światła mijania i automatycznie domknęły się też szyby w tym szyberdach który był uchylony; [*]fotele w aucie są grube, mięsiste, z cudownie miękkimi zagłówkami, typowo jak w amerykańskich krążownikach – na poprzecznych nierównościach „buja się” chwilkę po przejechaniu nad nimi. Bardzo rzadko spotykane to w innych chińskich autach. Auto bardziej do spokojnej i komfortowej jazdy, niż do agresywnej jazdy typu gaz – hamulec (samochód wychyla się na zakrętach i nurkuję podczas hamowania); [/LIST] [URL='https://postimages.org/'][IMG]https://i.postimg.cc/rFnrZv89/Seal-u-dmi-interior-08-l.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]CarPlay, AndroidAuto działa jak złoto, Waze, Yanosik, Tom Tom i inne aplikacje na telefonie bezprzewodowo śmigają aż miło .. [/LIST] [URL='https://postimages.org/'][IMG]https://i.postimg.cc/bwhKMF3s/BYD-SEAL-U-DM-i-ekrany.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]fenomenalny system kamer 540 stopni (wyświetla nawierzchnię pod autem), obraz jest świetny, a podczas manewrów od razu możemy śledzić kilka ujęć w bardzo dobrej rozdzielczości (także w nocy) co np. w Tesli było takie sobie; [/LIST] [URL='https://postimg.cc/mzW8W59Q'][IMG]https://i.postimg.cc/26VJhp8X/BYD-Seal-U-DM-i-test-Moto3m-07212.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]trochę dziwne jest wyświetlanie wskazania zużycia (przelicza jazdę na prądzie na zużycie paliwa co jest mylące) np. jazda na samych elektryku (zdjęcie poniżej) wylicza że zużycie wynosi 4,2 l chodź auto nie zużyło ani grama paliwa 😊 co potwierdza także samo auto we wskazaniach komputera pokładowego; [/LIST] [URL='https://postimg.cc/XX8xtxYC'][IMG]https://i.postimg.cc/L6d7YbdN/IMG-E0525.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]jazda w trybie doładowania baterii bardzo podnosi zużycie paliwa (nawet do 10 l/100 km), najlepiej jeździć w trybie hybrydowym, a samochód ładować w domu; [*]wyświetlacz HUD ma duże wyraźnie wskazania, tryb zimowy zmienia kolor wyświetlanych informacji na zielone; [/LIST] [URL='https://postimg.cc/LnWkMWKn'][IMG]https://i.postimg.cc/qvJ12f1X/20250416-113146.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]prędkościomierz wyświetla prędkość wg. GPS-u (brak błędów pomiarowych) – trzeba się pilnować przy radarach; [*]duży prześwit (najniższy pod osłoną przewodów 19,5 cm, pod baterią 22 cm); [/LIST] [URL='https://postimg.cc/fV0cWvD5'][IMG]https://i.postimg.cc/XYsQ82hM/20250414-163147.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]niskie zużycie energii elektrycznej podczas jazdy po mieście – poniżej 14 kWh widzę często na wyświetlaczu przy spokojnej jeździe; [/LIST] [URL='https://postimg.cc/5YpvK7S9'][IMG]https://i.postimg.cc/rs2Jm7d4/IMG-E0556b.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]nadwozie ocynkowane – grubość powłoki lakierniczej pomiędzy 117 – 128 μm; [*]podwozie bardzo dobrze zakonserwowane równiutko jakimś preparatem, widziałem auta z końcówki 2024 roku jest różnica na plus, zobaczymy jak to wytrzyma na polskich drogach; [/LIST] [URL='https://postimg.cc/V06txqKq'][IMG]https://i.postimg.cc/MH0YjtRF/20250414-163820.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]hak holowniczy, wyjmowany, ukryty pod zamykaną klapką w dolnej części zderzaka; [/LIST] [URL='https://postimg.cc/PN3Ym7q2'][IMG]https://i.postimg.cc/Wbj8PLcL/IMG-E0545.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]Auto HOLD (podobnie jak w Hondzie HR-V) raz włączony nie wyłącza się po ponownym włączenie auta; [*]po tygodniu użytkowania pierwsza zdalna aktualizacja i podobnie jak w Tesli usuwają drobne nieprawidłowości; [/LIST] Podsumowując Jeżeli chińskie produkty kojarzycie z tandetą, to tutaj naprawdę można się zdziwić, jest wykończony lepiej niż większość konkurentów, z tymi europejskimi Premium włączenie. Największą wartością BYD jest ten kubeł zimnej wody, dla dotychczasowych gigantów rynku motoryzacyjnego, którzy jak widać obecnie nie nadążają już za chińską motoryzacją. Z korzyścią dla wszystkich tych, którzy chcą kupić nowy samochód, bo może ceny aut, ich wyposażenie i komfort jazdy powinny i muszą się zmienić na korzyść klientów. [URL='https://postimg.cc/ns3c66gW'][IMG]https://i.postimg.cc/MTSMjwDz/20250416-121030a.jpg[/IMG][/URL] Tyle pierwszych uwag które sukcesywnie będę uaktualniał, mam nadzieję że za miesiąc, rok, 2 lata będę dalej zadowolony z zakupu, jeśli nie to także to opisze jak to było z Renault Zoe lub Teslami model 3 lub Y. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Hybrydy mHEV, HEV, PHEV
Tematy ogólne
BYD SEAL U DM-i Boost 2025r. 218KM 18,3 kWh netto LFP – komfortowa hybryda PHEV
Top