Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Hybrydy mHEV, HEV, PHEV
Tematy ogólne
BYD SEAL U DM-i Boost 2025r. 218KM 18,3 kWh netto LFP – komfortowa hybryda PHEV
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="pluto, post: 235322, member: 352"] Kolejne spostrzeżenia tym razem z trasy ponad [B]230 km[/B] (spokojna jazda drogi ekspresowe S i krajowe DK) : [LIST] [*]auto po na ładowaniu akumulatora do 100% ogranicza moc rekuperacji (podobnie jak w Tesli) do 10 kW (standardowo odzysk ma ponad 50 kW); [*]wbudowana nawigacja wyświetla różne dodatkowe informację (można to ustawiać w menu) m.in. o stacjach benzynowych oraz punktach ładowania EV (z informacją o zajętości oraz mocach ładowania)oraz informacje o natężeniu ruchu oraz zamkniętych odcinkach dróg; [/LIST] [ATTACH type="full" alt="20250423_082719.jpg"]27315[/ATTACH] [LIST] [*]grafika standardowej nawigacji przyjemna w odbiorze (tryb ciemny jest mało czytelny) ma ładną grafikę zjazdów z S/A z informacją na którym pasie należy jechać, na skrzyżowaniach wyświetlane są dodatkowe schematy lokalizacyjne, podczas jazdy po odcinkowym pomiarze prędkości wyświetlana jest średnia prędkość na tym odcinku oraz jego odległość do końca - szkoda że nie ma wskazań kierunków z nawigacji na wyświetlaczu HUD (w elektrycznym BYD Sealion 7 są takie wskazania) :confused: [/LIST] [ATTACH type="full" alt="20250423_104517.jpg"]27316[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="20250423_084332.jpg"]27317[/ATTACH] [LIST] [*]tym razem po [B]ok. 80 km[/B] jazdy po S auto przełączyło się na tryb hybrydowy. Podczas tego trybu, auto wielokrotnie przełącza sie pomiędzy trybem czysto elektrycznym a hybrydowym (pomimo że cały czas jest w trybie hybrydowym). Można to zobaczyć na wykresie zużycia energii gdzie widać ładnie ja oscyluję zużycie energii (nigdy nie miałem chwilowego zużycia paliwa większego niż 7 l/100 km i to tylko przez małą chwilę) - dłuższe wahania droga ekspresowa, gęściejsze wahania droga krajowa DK - warunek [U]nie należy włączać ładowania baterii w czasie jazdy[/U] bo to podnosi zużycie - nie oscyluje tylko jest na jednym wysokim poziomie (info zaczerpnięte z forów zagranicznych gdzie użytkownicy jeżdżą tym autem dłużej i to działa znakomicie) najlepiej utrzymywać poziom na jakimś zakresie lub po prostu po rozładowaniu akumulatora, pozostać na najniższym poziomie w trybie automatycznym :) wtedy mamy bardzo niskie spalanie między 4,5-5,5 l/100 km. [/LIST] [URL='https://postimg.cc/XXDrQLdK'][IMG]https://i.postimg.cc/pXPKV1dS/20250423-113510.jpg[/IMG][/URL] [URL='https://postimg.cc/wyjBkRBb'][IMG]https://i.postimg.cc/4dzhszRZ/20250423-112628.jpg[/IMG][/URL] [URL='https://postimg.cc/yDTBr62q'][IMG]https://i.postimg.cc/Cx315zNK/20250423-112906.jpg[/IMG][/URL] [LIST] [*]silnik spalinowy pracuje z różnymi prędkościami (do ok. 50-60 km/h pracuje jakby na biegu jałowym - ma to tą zaletę że prawie go nie słychać (inaczej jak to jest w Hondzie czy Toyocie gdzie wchodzi od razu na wysokie obroty i tak pozostaje), ale też wadę że nie nadąża wtedy z produkcją prądu i szybciej zużywa energię z akumulatora i spada poniżej założonego zakresu np. 25% np. jak dłużej jedziemy w trybie hybrydowym ze stałą niską prędkością. Jak zaczynamy hamować to wszystko oczywiście wraca do założonego zakresu. Tak więc im szybciej jedziemy tym z większa prędkością (głośnością) pracuje silnik - ma to związek z produkcją prądu, taki patent BYD; [/LIST] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Hybrydy mHEV, HEV, PHEV
Tematy ogólne
BYD SEAL U DM-i Boost 2025r. 218KM 18,3 kWh netto LFP – komfortowa hybryda PHEV
Top