Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Hybrydy mHEV, HEV, PHEV
Tematy ogólne
BYD SEAL U DM-i Boost 2025r. 218KM 18,3 kWh netto LFP – komfortowa hybryda PHEV
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="pluto, post: 253339, member: 352"] Jak wspomniałem kolejna podróż hybrydowym BYD ty razem do Berlina i okolic. [ATTACH type="full" alt="20250709_153521.jpg"]29980[/ATTACH] Zużycie przy różnych prędkościach dalej utrzymywała sie na podobnym poziomie więc mogę podzielić się moimi spostrzeżeniami z jazdy po rozładowaniu akumulatora w okresie typowo letnim: - najbardziej optymalna prędkość jazda plugiinem od BYD to [B]ok. 120 km/h[/B] gdzie zużycie kształtuje się w okolicy [B]6,1 l/100 km [/B]co daje zasięg auta powyżej 1000 km (z naładowany akumulatorem). Myślałem że prędkość ładowania DC 18 kW w tym aucie jest niska, ale to zupełnie nie ma znaczenia bo przy takim zużyciu nie ma sensu zatrzymywanie się na ładowanie, można spokojnie kontynuować jazdę na benzynie bo i tak przy tej prędkości ok. 30% robimy dalej na samym prądzie (widać to na oscylacyjnym wskazaniu zużycia z ostatnich 50 km)(y) [ATTACH type="full" alt="20250709_163049.jpg"]29981[/ATTACH] Zwiększenie prędkości o 10 km/h powoduje podwyższenie zużycia o 1 litr i powyżej 130 km/h silnik elektryczny zużywa cały wytworzony prąd (auto już nie załącza się na EV) - oczywiście przy rozładowanym do ok. 25 % akumulatorze, bo przy naładowanym akumulatorze możemy jechać do 150 km/h na samym prądzie). [ATTACH type="full" alt="120a kmh.jpg"]29982[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="130140 kmh.jpg"]29983[/ATTACH] Reasumując na odcinku [B]470 km[/B] (jazda głównie autostradami z różnymi prędkościami od 80 km/h na 2 odcinkach z robotami po stronie niemieckiej do 150-160 km/h kilka razy przy wyprzedzaniu kolumny aut ciężarowych, kilkunastu minutowe toczenie sie przy granicy -kontrole przy granicy- oraz małe korki w samym Berlinie) zużyłem [U]16 litrów[/U] paliwa co daje średnią z całej trasy [B]3,4 l/100 km[/B] co potwierdza, że nowe plug-iny to nie te same auta co były jeszcze [U]roku lub 2 lata temu [/U]- inne baterie, inne zestrojenie systemu hybrydowego sprawiają że na co dzień możem jeździć jak typowym autem elektrycznym, a w razie czego mamy normalne auto hybrydowe. Takie podróże (co 3- 4 tygodnie jak to jest w moim przypadku) nie wpływają znacząco na całkowite zużycie paliwa auta. Średnie zużycie od nowości podskoczyło z 1,0 do 1,2 l/100 km ale pewnie za 2-3 tygodnie znowu spadnie do tego z przed wyjazdu. Należy jeszcze wspomnieć że BYD ma dużą rekuperację energii (szczególnie podczas szybkiej jazdy autostradowej) gdzie wystarczy tylko odjąć pedał przyśpieszenia aby wytracając prędkość (bez hamowania) wartość rekuperacji wychodziła ponad 62 kW (z hamowaniem dochodzi do około 75-78 kW). Nie jest to tak bardzo odczuwalne jak to miałem w Tesli, ale jak na hybrydę myślę że nie jest źle. [ATTACH type="full" alt="20250709_163908.jpg"]29999[/ATTACH] Teraz urlop więc auto trochę odpocznie, zaraz jesień i inne warunki jazdy i pewnie wartości zużycia zarówno EV i HEV będą wyższe - o ile będę opisywał. P.S. Jazda na tempomacie podwyższa zużycie paliwa o 1-1,5 litra więc wszystko zależy od "kierownika" jaki sposób jazdy wybiera ;) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Hybrydy mHEV, HEV, PHEV
Tematy ogólne
BYD SEAL U DM-i Boost 2025r. 218KM 18,3 kWh netto LFP – komfortowa hybryda PHEV
Top