BYD zapowiada cztery pojazdy typu BEV wyposażone w swoje baterie BYD Blade [link ENG]

BigB00

Posiadacz elektryka
Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami i uruchomioną produkcją BYD Han jako pierwszy pojazd posiadał nową technologię akumulatorów już od połowy 2020 roku:
Teraz BYD zapowiada wyposażenie wszystkich przyszłych modeli wyłącznie elektrycznych w „Blade Battery”. Pierwsze nowe modele elektryczne, które mają mieć baterie Blade na rynek chiński, to Qin PLUS EV, Song PLUS EV oraz wersje Tang EV i e2 z 2021 roku.
Nie nzamy dokładnych danych technicznych nowych baterii w tych autach, ale w nowym BYD Tang roczniku modelowym 2021 pojemność akumulatora zostanie zwiększona z 82,8 do 86,4 kWh, a model będzie również oferowany jako siedmioosobowy. Nowy Tang EV ma być w stanie ładować od 30 do 80 procent w ciągu 30 minut przy prądzie stałym do 110 kW.

W najnowszym komunikacie chińska firma powtórzyła już zapowiedziane cechy bezpieczeństwa nowych akumulatorów LFP, które mają być szczególnie stabilne nawet po przebiciu, poddaniu się ciśnieniu lub w ogniu. Ponadto, zgodnie z wcześniejszymi informacjami, przestrzeń wymagana do zainstalowania baterii jest o 50 procent mniejsza niż w przypadku porównywalnego ogniwa NMC.

Firma obecnie zwiększa moce produkcyjne, aby zaopatrywać między innymi klientów zewnętrznych. Pierwsze plotki już się pojawiają: w połowie marca koreańskie media donosiły, że Hyundai Motor Group prowadzi rozmowy z BYD na temat dostarczania ogniw LFP do chińskich modeli.
 

Najnowsze dyskusje

Top