Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Co dalej z europejską motoryzacją?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="zibizz1, post: 141531, member: 1241"] Facet miał też elektryka, Jaguara. Ogólnie widać że gość zafiksowany na narodowej motoryzacji. Ubezpieczenie czy koszt naprawy może nie ale wszystko inne na co narzeka już jest tylko trzeba się rozejrzeć poza własny kraj. Największym problem jest ten zupełnie nowy świat i jego ogarnięcie. Efektywność już jest w większości nowych BEV na wysokim poziomie. Jeszcze gdyby producent musiał podawać pojemność netto baterii to każdy mógłby sobie ją łatwo policzyć z WLTP/EPA Wskazanie zużycia baterii, znów w Tesli jest wbudowany pomiar i informacja kiedy został wykonany(jakby ktoś chciał robić to powinno się robić w temp 20-25 stopni) Co do ubezpieczenia to w PL akurat bardziej się skupiali na pojemności a nie mocy, na razie moc 1000koni wcale nie robi wrażenia na stawce. Co do kosztu naprawy to też ciężko dokładnie powiedzieć bo elektryki to głównie nowe i drogie samochody i np statystyki ze stanów wskazują że usunięcie szkody w samochodzie elektrycznym jest średnio 50% droższe niż w spalinowym. Ale obstawiam że jakby wziąć auta których cena katalogowa jest na podobnym poziomie i z podobnych roczników to wcale nie byłoby tak dużej różnicy. Na pewno w tym roku będzie jakiegoś rodzaju przyhamowanie w rozwoju BEV w EU. Nakręcają to też ostatnie artykuły na temat tego że ludzie odwracają się od elektryków oparte na delikatnie zmanipulowanych danych np duży spadek sprzedaży aut osobowych w Norwegii ale przemilczenie tego że udział ich wzrósł do ponad 90%. Albo raport Deloitte gdzie zapytano 1000 respondentów o typ napędu w następnym aucie i w poprzednich latach(2022 i 2023) podawano osobno BEV(4% i 5%) i PHEV(9% i 14%) a w tym roku podano razem BEV i PHEV 10%. Zrobiłem też swoją ankietalę wśród ludzi związanych z motoryzacją i na 55 osób 9 wybrało BEV a tylko 1 PHEV. Więc może to spadek zainteresowania PHEV a nie BEV [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Reddikop – znaleziska z sieci
Co dalej z europejską motoryzacją?
Top