Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co jest lepsze: 80/20 czy 60/40?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Lupus, post: 74328, member: 1584"] Generalnie im mniejsze przedziały, oraz bliższe 50%, tym mniejsza degradacja. Chociaż niektórzy podają że w przypadku baterii NMC, praca w przedziałach niskiego SoC jest jeszcze lepsza (np 0-20 > 20-40), ale tu bym chętnie zobaczył więcej testów na ten temat. Również im niższy prąd ładowania - tym wolniejsza degradacja. Ale sam jestem ciekawe gdzie jest granica. Czy np dla nas (użytkowników) w praktyce jest jakakolwiek różnica w degradacji między ładowaniem baterii prądem 1kW vs 6kW vs 11kW vs 22kW. Jeśli bateria w samochodzie ma 50kWh pojemności, to czy ładowanie 10kW jest równe 0.2C? A może nie jest, bo ładowane są tylko niektóre ogniwa a pozostałe czekają? (Prędkość 1C oznacza ładowanie/rozładowanie baterii o poj. 1kWh z mocą 1kW). Martwią mnie tylko wyniki o tym że praca baterii w temperaturach poniżej 10C znacznie przyspiesza degradację. A tu zima :( [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Co jest lepsze: 80/20 czy 60/40?
Top