Co po EV6?

LukaszW

Nowy na Forum
Cześć wszystkim!

Bije się z myślami, może ktoś miał okazje pojezdzić trochę różnymi autami i coś doradzi.

Miałem EV6 AWD 4x4 Gt-Line z Arvala (całe 2300 miesięcznie!) ale mi ukradli po pół roku. Biorąc pod uwagę, że czekałem ponad rok tłukąc się przedkontraktową kią Ceed diesel w manualu, chce coś w miarę szybko dostępnego. Jestem na działalności i mogę odliczyć połowe VAT, więc chce się zmieścic w 248000 brutto* (niektóre firmy od najmu biorą na siebie i można kupić droższe auto, do 275000).

Mam trójkę dzieci 2+2+5, więc potrzebuje czegoś z większym rozstawem osi żeby się zmieściły. Z wózka wyrastają, wiec chyba nie musze tego brac pod uwagę.

Rozważam ix3 w najmie na 100%VAT, mustanga SR AWD i tesle Y. Czy jest coś jeszcze sensownego co mi się zmieści w limicie i zaoferuje lepsze wrażenia z użytkowania? Nie znam za bardzo sytuacji na lini możliwych rabatów, wiem że Tesla nie daje nic ale u innych? Tylko podstawowe wersje z materiałową tapicerką (nie chce, przy dzieciakach bedzie masakra). Do Tesli zniechęca mnie brak dziurek w tapicerce i narzekania na serwis oraz twarde zawieszenie, ale jak ono wypada w porównaniu z Mustangiem?

Post trochę chaotyczny, ale na rynku nie ma tego co bym chciał - EX90 by było idealne ale to nie ta dostępność i cena :)
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Generalnie jakie masz wymagania? Bo jeśli musi być 4x4, to chyba tylko id4 się łapie w kwocie dotacji
 

LukaszW

Nowy na Forum
Nie upieram sie na 4x4 ale jest wysoko na liscie.

Wymagania - musza sie zmiescic 3 foteliki, czyli fiat 500 odpada ;) To w sumie jedyny must, nie mam jakiś strasznych nieprzekraczalnych granic, są rzeczy które bym chciał - Trochę mocy, te podstawowe wersje id4/enyaqa to za wolne (ale za dodatkowe 2 miesca bym przechandlował w takim ID.Buzz ale nie ma jeszcze), akumulator 70kwh+ - chce zrobic Łódź - Warszawa - Łódź spokojnym tempem na jednym ładowaniu. Nie chce sie przyklejać plecami do oparcia, wiec albo półskóry albo skóry z dziurkami. Przy dzieciakach lepiej dziurki. AWD zdecydowanie na plus.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Wg mnie w cenie do 248 brutto wybór byłby między:
1 )VW ID4 4motion: 4x4, przyzwoite osiągi, dobre zawieszenie, wygodne fotele, praktyczne wnętrze, kiepski infotainment i z możliwością upolowania sporego rabatu.
2)TmY RWD: najtańsza opcja za bardzo solidny samochód. Bez 4x4, mniej wygodny, ale ma więcej miejsca na bagaż, lepszy soft... ale jeśli uda się upolować TmY LR z inventory w cenie progu dotacji, to bez zbędnych pytań brać od razu
 

vwir

Pionier e-mobilności
Cześć wszystkim!

Bije się z myślami, może ktoś miał okazje pojezdzić trochę różnymi autami i coś doradzi.

Miałem EV6 AWD 4x4 Gt-Line z Arvala (całe 2300 miesięcznie!) ale mi ukradli po pół roku. Biorąc pod uwagę, że czekałem ponad rok tłukąc się przedkontraktową kią Ceed diesel w manualu, chce coś w miarę szybko dostępnego. Jestem na działalności i mogę odliczyć połowe VAT, więc chce się zmieścic w 248000 brutto* (niektóre firmy od najmu biorą na siebie i można kupić droższe auto, do 275000).

Mam trójkę dzieci 2+2+5, więc potrzebuje czegoś z większym rozstawem osi żeby się zmieściły. Z wózka wyrastają, wiec chyba nie musze tego brac pod uwagę.

Rozważam ix3 w najmie na 100%VAT, mustanga SR AWD i tesle Y. Czy jest coś jeszcze sensownego co mi się zmieści w limicie i zaoferuje lepsze wrażenia z użytkowania? Nie znam za bardzo sytuacji na lini możliwych rabatów, wiem że Tesla nie daje nic ale u innych? Tylko podstawowe wersje z materiałową tapicerką (nie chce, przy dzieciakach bedzie masakra). Do Tesli zniechęca mnie brak dziurek w tapicerce i narzekania na serwis oraz twarde zawieszenie, ale jak ono wypada w porównaniu z Mustangiem?

Post trochę chaotyczny, ale na rynku nie ma tego co bym chciał - EX90 by było idealne ale to nie ta dostępność i cena :)
Zawieszenie mustanga jest bardziej twarde niż miękkie. Nie aż tak twarde jak TM3, a TMY nie jeździłem, więc nie porównam. Dodam, że pod względem zawieszenia najlepiej oceniłem w czasie jazd testowych ID.4. Ale zmulone przyspieszenie (testowałem wersję RWD) i brak one-pedal-drive skreśliło ID.4 z mojej listy zakupowej.
Mam właśnie wersję Mach-E SR AWD i uważam, że pod względem zawieszenia lepiej się sprawuje niż LR AWD. Podejrzewam, że z powodu mniejszej masy (jeździłem zarówno AWD LR jak i AWD SR).
 

inter

Pionier e-mobilności
Zawieszenie mustanga jest bardziej twarde niż miękkie. Nie aż tak twarde jak TM3, a TMY nie jeździłem, więc nie porównam. Dodam, że pod względem zawieszenia najlepiej oceniłem w czasie jazd testowych ID.4. Ale zmulone przyspieszenie (testowałem wersję RWD) i brak one-pedal-drive skreśliło ID.4 z mojej listy zakupowej.
Mam właśnie wersję Mach-E SR AWD i uważam, że pod względem zawieszenia lepiej się sprawuje niż LR AWD. Podejrzewam, że z powodu mniejszej masy (jeździłem zarówno AWD LR jak i AWD SR).
Napewno mustang ma miększe zawieszenie od TM3 (akurat dla mnie TM3, miała idealne zawieszenie), oglądająć różne materiały, jest zgoła inaczej. Najtwardsze jest wersja 4x4 LR, podobno plomby wypadają.
 

LukaszW

Nowy na Forum
Dzięki za odpowiedzi. Mustang SR AWD łapie się o dziwo w 248000 limit, bo ford rzucił jakąś sporą partie aut przecenionych z rocznika 2022 i kilka dużych firm od najmu sporo tego kupiło.

vwir: A jak bys mogł przy dzisiejszych realiach wybierać między ID4 4x4 z podstawowym wyposażeniem (widziałem oferty na otomoto) a swoim mustangiem to co byś wybrał i dlaczego?

Halisep - a jak bys widział oba w porównaniu do Mustanga?

Czy nie ma już nic ciekawego na rynku oprócz wymienionych? Przyznam się, że przestałem śledzić sytuacje niecały rok temu jak wiedziałem że zaraz odbiorę EV6...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dzięki za odpowiedzi. Mustang SR AWD łapie się o dziwo w 248000 limit, bo ford rzucił jakąś sporą partie aut przecenionych z rocznika 2022 i kilka dużych firm od najmu sporo tego kupiło.

vwir: A jak bys mogł przy dzisiejszych realiach wybierać między ID4 4x4 z podstawowym wyposażeniem (widziałem oferty na otomoto) a swoim mustangiem to co byś wybrał i dlaczego?

Halisep - a jak bys widział oba w porównaniu do Mustanga?

Czy nie ma już nic ciekawego na rynku oprócz wymienionych? Przyznam się, że przestałem śledzić sytuacje niecały rok temu jak wiedziałem że zaraz odbiorę EV6...
Mustanga. Brak one-pedal-drive w ID.4 to dla mnie dyskwalifikacja. Poza tym wolę wnętrze mustanga niż ID.4. Nie mówiąc o tym, że w mustangu w AWD masz światła matrycowe, grzanie tyłka, grzanie kierownicy, skórzane fotele, phone-as-a-key, etc. A w ID.4 w wersji golas nie masz nic.
 
Last edited:

Halisep

Posiadacz elektryka
Halisep - a jak bys widział oba w porównaniu do Mustanga?
Wnętrze jest lepszej jakości, bagażnik trochę mały, ale za to jest spory frunk. Jeździłem tylko wersja extended range I przyznam, że zawieszenie jest dla mnie zagadką. Twarde tam gdzie powinno być miękko, a tam gdzie powinno być twardo, to buja po amerykańsku 😂
Z tego co vwir napisał, to SR nie cierpi na tę bolączkę.

A - czy mieliście okazje porównać te auta do EV6?
Ja mam obecnie ev6 już od prawie pół roku i gdybym cofnął czas, to podjąłbym tą samą decyzję. Generalnie w moim odczuciu ev6 była takim złotym środkiem między wygodą, efektywnością, wyposażeniem i ceną jak na auto na co dzień. A teraz ev6 kosztuje >300k, czyli 50k więcej niż na mojej fakturze. Ładowanie w trasie to kosmos, zawieszenie pracuje w przyjemnym zakresie (podobnie do ID4), na infotainment nie narzekam. Jak mam gdzieś jechać to w pierwszej kolejności wybieram właśnie ev6, a TmS stoi prawie nieużywana 😅

Najlepiej przejedź się wszystkimi modelami, którymi jesteś zainteresowany. Popytaj o dostępność i rabaty. Jeśli mieściłeś się do ev6, to zmieścisz się do każdego z wymienionych aut.
 
Top