Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Co poprawiono.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cojestdoktorku, post: 119157, member: 2545"] Również proponuję przestać pisać puste nie zawierające żadne treści posty, a zeby ten taki nie był to wrajcac do baterii NCM i LFP to bardziej szczegółowo NCM większa pojemność, ale jeśli chcemy jak najbardziej dbać o baterię to NCM ładujemy do 80% i ponieważ rozładowanie do ponizej 20% moze byc dla niej szkodliwe: "DoD baterii NMC, podobnie jak innych baterii litowo-jonowe, wynosi od 80% do 90%. Jest to znacznie lepszy wynik w porównaniu do akumulatorów kwasowo-ołowiowych (50%), jednak gorszy w porównaniu do LiFePO4.Głębokość rozładowania baterii LFP wynosi aż 100%. Są to tzw. [URL='https://kon-tec.eu/produkty/akumulatory-lifepo4/przemyslowe/akumulatory-do-glebokiego-rozladowania']akumulatory do głębokiego rozładowania[/URL][B]. [/B]Oznacza to, że można wykorzystać całą zgromadzoną w akumulatorze energię bez obaw o jego uszkodzenie." [URL unfurl="true"]https://kon-tec.eu/blog/poradniki/lfp-czy-nmc-ktory-akumulator-wybrac[/URL] to jednak będziemy się starac by ponizej 20% nie spadło, a ze nie uda nam sie zawsze optymalnie ładować przy tych 20% więc w rzeczywistosci będziemy trzymac baterię na poziomie 80-30% czyli wykorzystywac połowę pojemnosci Z LFP jest tak ze ładujemy do 90%, a czasem nawet do 100%, no ale przyjmijmy ze niech bedzie średnio 90% Natomiast rozładowanie do prawie zera nie szkodzi, wiec będziemy zjeżdzać bez strachu gdzieś do około 15% (taka założona średnia) w efekcie użytecznie mamy średnio od 90-15%, czyli 75% pojemnosci baterii Podsumowujac bateria NCM o pojemnosci 60kWh daje przy realnym użytkowaniu 50% z tego czyli kWh30 Bateria LFP przy pojemnosci 40kWh daje przy realnym użytkowaniu 75% z tego a więc w rzeczywistosci również 30kWh. Oczywiście założenia są "arbitralne/subiektywne" jak choćby maksymalne dbanie o aku. Jeśli ktoś widzi to inaczej chętnie poznam inny punkt widzenia. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model 3 Highland Forum • Tesla 3 Highland
Co poprawiono.
Top