Co sądzicie o tej TM3 ?

Olecki

Pionier e-mobilności
Co sądzicie o tej TM3 ?

Na czym może polegać ryzyko zakupu takiej tesli i jak je można ewentualnie wyeliminować ?
Może nie ryzyko a opłacalność - trafiają się w inventory egzemplarze które po odjęciu dotacji kosztują 10k więcej. Za nowe auto a nie dwuletnie z przebiegiem 45kkm. No i jeśli chciałbyś brać na firmę to tu jest od osoby prywatnej więc bez faktury.
 

KrzysztofFly

Pionier e-mobilności
Co sądzicie o tej TM3 ?


Na czym może polegać ryzyko zakupu takiej tesli i jak je można ewentualnie wyeliminować ?
Moim zdaniem trzeba zacząć od tego, jaka jest faktycznie różnica w cenie tego używanego egzemplarza, do samochodu nowego jaki możesz kupić. Nie wiem czy zakupu chcesz dokonać jako osoba fizyczna czy na firmę (kwestia możliwej do uzyskania kwoty dofinansowania 18750 lub 27000) Zakładając najniższe dofinansowanie 18750, nowy egzemplarz możesz kupić 174880 (a były nawet tańsze egzemplarze). W przypadku wyższego dofinansowania (z kartą dużej rodziny lub firma z deklarowanym przebiegiem) różnica będzie jeszcze mniejsza 166630.
Zrzut ekranu 2023-08-13 100612.png

No i teraz musisz zadać sobie pytanie, czy taka różnica w cenie, jest dla Ciebie wystarczającą rekompensatą za fakt zakupu 2 letniego samochodu. Dla mnie osobiście jest to zbyt mała różnica, ja przy tym porównaniu wybrałbym nowy egzemplarz.
Dodam jeszcze, że kupując z linka z referalem dostajesz jeszcze dodatkowo 2000zł rabatu, więc różnica będzie jeszcze mniejsza.
 

inter

Posiadacz elektryka
Ja bym nie brał. Pakiet zimowy masz już w standardzie, więc to żaden bonus. Za 2-3 miesiące będzie TM3HL, i wg plotek, może być tańsza od dotychczasowej. Na inwentory w lipcu nowe były po 170.000. Fakt były tylko 2 dni, potem cena wzrosła.
 

inter

Posiadacz elektryka
Spodziewacie się, że TM3HL będzie poniżej 195 ?
Mają na TM3HL zaoszczędzić 20%, w stosunku do starej, marża w okolicy 25-30%. Więc coś z 8-10% dadzą klientom. Konkurencja w Chinach robi się duża.
 
Last edited:

KrzysztofFly

Pionier e-mobilności
Spodziewacie się, że TM3HL będzie poniżej 195 ?
Myślę, że z czasem jest to możliwe, nie sądzę jednak, że tak się stanie od razu kiedy będzie dostępna. Uważam, że jest dużo klientów którzy czekają na wersję po liftingu i zapłacą za nią cenę cennikową. Z czasem jednak jak już rynek się nasyci, zapewne pojawią się promocje i rabaty, później być może nawet będzie obniżka ceny cennikowej. Trzeba też wziąć pod uwagę kursy walut (dolara i euro), które w tej chwili są dosyć niskie, nie wiemy jakie będą jutro, za miesiąc czy za rok, a od nich w dużym stopniu także będzie zależeć cena samochodu w Polsce. Gdyby tak przeliczyć historyczne ceny Tesli z ostatnich dwóch lat uwzględniając wahania kursów walut, to można dojść do zaskakujących wniosków.
 

Jacek81

Nowy na Forum
Cena oczywiście jest nieadekwatna do wieku i co można teraz kupić, ale cenę to kwestia negocjacji.
Bardziej zależy mi na tym, aby wiedzieć jak zminimalizować ryzyko ewentualnych wad nieobjętych gwarancją, a które mogłyby wiązać się ze znacznym wydatkiem po zakupie.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jeżeli to jest auto z polskiej dystrybucji, na gwarancji, to ja bym nie szukał na siłę problemów.
No chyba, że jest po nieujawnionym craschteście naprawianym w stodole. 😉
Jak cena będzie akceptowalna z obu stron to Ok.
Za chwilę wejdzie nowszy model i skończą się wyprzedaże, to i ceny będą jednak wyższe jak sądzę (Tesla to jest spółka giełdowa i wykazywany zysk jest jednak istotny), wiec warto się pospieszyć, czy to z takim autem, czy z inventory od Tesli.
 
Top