Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.3 Forum • Volkswagen ID.3 (2020-2023)
Consigliero ID.3 1st
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="consigliero, post: 13380, member: 286"] W środę w ramach dobrej kultury technicznej, oraz ze zwykłego skąpstwa spowodowanego chęcią pokonania jak największego przebiegu na fabrycznym komplecie ogumienia, zdecydowałem się zrobić rotację kół. Jednocześnie wyważenie oraz mam nadzieję kontrola ciśnienia w owych kołach. Wszystko przebiegło sprawnie i szybko uszczuplając mój portfel ma kwotę 150PLN ale po ujechaniu jakiś 2 kilometrów, żółty alarm na pokładzie, utrata ciśnienia w przednim lewym kole. Znalazłem miejsce aby się zatrzymać ale na oko koło wyglądało dobrze, tylko wchodząc w szczegóły błędu pojawiła się informacja dodatkowa, skontroluj ciśnienie i zatwierdź przyciskiem. Tego po zmianie kół nie zrobiłem, a może panowie zapomnieli dopompować jedno koło ,może wentylek się źle ułożył . Podjechałem na stację nabiłem wszędzie 2.6 i po powrocie do pierwszego wydawało mi się że uciekło ciśnienie. To dobiłem wszędzie do 2.7 i poczekałem kilka minut, wydaje mi się że było ok. Zatwierdziłem ciśnienie i wróciłem do domu, alarm nie pojawił się ponownie. Wygrzebałem motocyklowego schradera aby w czwartek rano ponownie skontrolować ciśnienie i ustawić żądane 2,5 , miałem nadzieję, że to był przypadek a nie naruszona dziurka która się samouszczelniła. Wychodzi na to że podobnie jak w motocyklu do bagażu włożę kompresorek oraz wzmiankowany wcześniej przyrząd do pomiaru ciśnienia w kołach. Po kontroli okazało się że w tym pompowanym podwójnie jest 2,65 to wyrównałem, jednocześnie zacząłem się zastanawiać jak rozwiązano pomiar ciśnienia w aucie. Wydaje mi się że podczas wymiany kół na zimowe auto się zorientowało że mam inny komplet, a ten nowy był bez czujników, same felgi. Jeżeli tak to pomiar tzw ciśnienia jest chyba z ABS, który kontroluje obwód koła. Nie wiem czy koła napędzają tył równo czy też jest w jakiś sposób jedno mocniejsze, albo każde jest niezależne i tylne lewe może być mocniejsze. Jak doszło do zmiany i tylne trafiło na przód to po tych kilkuset metrach ABS stwierdził że mu się obwód zmniejszył i doszło do nagłej utraty ciśnienia w przednim lewym kole. Myślę że zbyt długo czekałem z rotacją, bo szacuję że przejechałem na nich conajmniej 15000 km a piszą o rotacji po przebiegu 10000 km. Podoba mi się natomiast, jeżeli moja teoria jest właściwa, wykorzystanie ABS do takiej dodatkowej funkcji. Mieliśmy już kiedyś auto które wykorzystywało ABS do dodatkowej funkcji i robiło to dobrze. W tamtym przypadku miało czujniki w kołach zresztą niedziałające i drogie w zakupie ale ABS potrafił zasymulować sztywne mosty w aucie terenowym i naprawdę działało to świetnie [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.3 Forum • Volkswagen ID.3 (2020-2023)
Consigliero ID.3 1st
Top