Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.3 Forum • Volkswagen ID.3 (2020-2023)
Consigliero ID.3 1st
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="consigliero, post: 45018, member: 286"] Chciałbym zrobić elektryfikację rowerów i nawet mam bazę, nie znalazłem tylko jeszcze informacji jak to zrobić. Znajomy podrzucił adres do gościa który ściąga używki i nawet ma jeden fajny, pasujący dla żony, rower firmy Kalkhoff. Co jest na plus, napęd paskiem gates i przekładnia alfine 8, sam napęd to jakiś motor elektryczny i bateria w ramie. Jeździ to nawet fajnie, ale obawiam się stanu elektryki, sam rower wyglada jak nowy przebieg niecałe 800 km. Znalazłem trochę informacji na temat firmy i wysłałem do nich maila z pytaniem jak wygląda kwestia serwisowa takiego sprzętu. Czy w razie problemów można coś zrobić z pakietem albo z silnikiem, bo co do kwestii napędu paskiem i alfine 8 myślę że to bym ogarnął. Dostałem odpowiedź że na razie nie ma ich w domu …. Oraz tzw ticket na który mam się powoływać w korespondencji. Przeglądając ich stronę zauważyłem że robią taką objazdówkę z rowerami do testów, to pomyślałem może warto zasięgnąć informacji u źródła. 3.06 byli w Halle ale 4 mieli być w Chemnitz. O 18 powiedziałem żonie że jadę i ruszyłem w kierunku granicy ze stanem baterii 45%, przed wyjazdem zmieniłem sobie WeCharge na abonament, co i tak miałem zrobić przed jakąś jazdą poza granice naszego kraju. W Gorzyczkach doładowałem baterię i podążyłem w kierunku Pragi darmową autostradą. Przed Brnem postanowiłem na spokojnie doładować baterię bo pojawiła się taka opcja w nawigacji. Wjeżdżam na stację próbuję aktywować ładowarkę i nic. Pomyślałem pewnie coś nie zadziałało, a ta karta bez problemu uruchamiała ładowarki nawet gdzieś w Serbii czy Macedonii. Dojechałem do Brna i najpierw nie znalazłem pierwszej ładowarki, bo pewnie była w zamkniętym centrum handlowym, drugą znalazłem ale kilkukrotna próba zakończyła się porażką. Pojechałem dalej tym razem wyszukałem z dodatkowym programie auta aby była to ładowarka na 100% zgodna z WeCharge. Gdy do niej dotarłem wiedziałem że jak jej nie uruchomię to mam spanie w aucie. Pierwsze próby porażka, ale widzę że jest opcja oprócz RFID card, uruchomienie telefonem, zerkam w telefon sprawdzam w aplikacji swoją nowo uruchomioną kartę a tam widnieje pustka. Okazało się że po zmianie abonamentu potrzeba była ponowna aktywacja karty. Na szczęście w EU mamy 7 GB internetu miesięcznie i poszło jak z płatka, ponownie przykładam kartę i odmowa, ale pomyślałem że informacja jeszcze nie dotarła do serwerów i dałem sobie 10 sekund i odpaliła. Później poszło już z górki, Iglawa Ionity i tam uzyskałem maxa ładowania na które pozwala auto. Próbowałem znaleźć nocleg z ładowaniem gdzieś za Pragą aby mieć silę na oglądanie rowerów. Ostatecznie wylądowałem na stacji w okolicach Kladna gdzie podłączyłem się do AC i miałem trzy godziny na niby sen w fotelu pasażera. Rano toaleta na stacji, kawa i bułka i około 8.30 podłączyłem się do AC blisko miejsca testów, mając nadzieję doładować się do 100% około 11.30. Gdy dotarłem na miejsce, dopiero się rozkładali, poszedłem zobaczyć dawne Karl Marx Stadt i było to smutne doświadczenie. Praktycznie ze starej zabudowy centrum miasta zostały dwa budynki reszta to pusta przestrzeń z powtykanymi budynkami w stylu niby nowoczesnym. Gdy wróciłem do rowerów to oprócz kalkhoff były haibike, husqwarna i jakiś producent którego nie znałem. Był też organizator [URL='http://www.fahrrad-xxl.de/']www.fahrrad-xxl.de[/URL] i to było najciekawsze doświadczenie jeżeli chcemy sobie pooglądać dużo rowerów w jednym miejscu. Były tam też rowery w których bardzo mi się podobają rozwiązania techniczne [URL]https://www.r-m.de/en-en/[/URL] ale ceny w tym momencie chłodzą wrażenie. Zasadniczo po wizycie poziom frustracji wzrósł bo unaoczniłem sobie że elektryfikacja rowerów nie będzie prostą sprawą. Powrót był łatwiejszy chociaż musiałem w pewnym momencie wyrzucić z nawigacji wyszukiwanie ładowarek wszystkich, zostawiłem tylko 50+ kW inaczej nie ma mowy o szybkim powrocie do domu, gdzie zameldowałem się około 22. Jeszcze jedno nawigacja pokazywała ładowarki przy sklepach Pony a może Penny o mocy 150 kW i dwa razy podjechałem pod takowe, w realu one nie istnieją. Przed Dreznem na Ionity zrobił się mały elektro spot [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
VOLKSWAGEN
VW ID.3 Forum • Volkswagen ID.3 (2020-2023)
Consigliero ID.3 1st
Top