Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Cybertruck Forum • Cybertruck – elektryczny pickup
Cybertruck - wątek ogólny
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Olecki, post: 133473, member: 1203"] Wtyczka CCS1 ma pewne niedociągnięcia względem NACS ale obie są dalekie od ideału. Zresztą nie przez przypadek nikt poza NA nie chce korzystać ze standardu NACS - Europa, Azja ani Australia. W Afryce ani Ameryce Południowej na razie też i nie zapowiada się żeby coś się miało zmienić w tym temacie choć tam rynek pojazdów BEV jest jeszcze mały Nie słyszałeś bo większość źródeł z USA wypowiadających się na temat Tesli i jest bardziej stronnicza niż był TVP przez ostatnie 8 lat. Panuje tylko jeden obowiązujący przekaz a jeśli jest on niezgodny z faktami to tym gorzej dla faktów. NACS komunikuje się z samochodem protokołem zgodnym z CCS. P&C to osobny temat. Na tą chwilę jako rozwiązanie tymczasowe będą apki i przejściówki ale zgodnie z przepisami od 2025 roku musi być wdrożone P&C zgodne ze standardem ISO 15118 czyli autoryzacją sesji poprzez klucze publiczne a nie bezpośrednie połączenie samochód-operator. Po to żeby żaden operator (np. Tesla) nie mogła sztucznie ograniczać możliwości ładowania lub korzystania z P&C konkretnym producentom. [LIST] [*][B]Charger to EV[/B]: Chargers must conform to ISO 15118-3 and must have hardware capable of implementing both ISO 15118-2 and ISO 15118-20. [*]By 2025 Charger software must conform to ISO 15118-2 and be capable of Plug and Charge. Conformance testing for charger software and hardware should follow ISO 15118-4 and ISO 15118-5, respectively. [/LIST] Całość zasad nazywa się National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI) Formula Program a szczegóły możesz znaleźć np. tutaj: [URL unfurl="true"]https://www.edrv.io/guide/nevi-minimum-standards-for-ev-charging-infrastructure[/URL] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Cybertruck Forum • Cybertruck – elektryczny pickup
Cybertruck - wątek ogólny
Top