Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Cybertruck Forum • Cybertruck – elektryczny pickup
Cybertruck - wątek ogólny
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Olecki, post: 147036, member: 1203"] Jest takie orzeczenie TSUE dotyczące konieczności używania tachografu w pojeździe: Z treści art. 2 ust. 1 lit. a) i art. 4 lit. a) rozporządzenia 561/2006/WE wynika, że ma ono zastosowanie do przewozu drogowego rzeczy, gdy dopuszczalna masa całkowita pojazdów łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza 3,5 tony. Pojęcie „[B]przewóz drogowy[/B]” zostało zdefiniowane w art. 4 lit. a) rozporządzenia 561/2006/WE i oznacza ono „każdą podróż odbywaną w całości lub części po drogach publicznych przez pojazd, z ładunkiem lub bez, używany do przewozu osób lub rzeczy”. Pojęcie „dopuszczalnej masy całkowitej” zostało zdefiniowane w art. 4 lit. m) rozporządzenia 561/2006/WE jako „maksymalna dopuszczalna robocza masa pojazdu z pełnym ładunkiem”. Trybunał stwierdził, że skoro treść art. 2 ust. 1 lit. a) w zw. z art. 4 lit. a) rozporządzenia 561/2006/WE definiuje pojęcie „przewozu drogowego” poprzez odniesienie do „[B]każdej podróży[/B]”, to nie może wyłączać z zakresu stosowania tego rozporządzenia niehandlowego przewozu drogowego rzeczy. [HEADING=1]Komentarz[/HEADING] Z niniejszego wyroku wynika, że podstawowe kryterium wyłączające stosowanie wymogów wynikających z rozporządzenia 561/2006/WE obejmuje wyłącznie pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony, używane do niehandlowego przewozu rzeczy. Trybunał jednoznacznie uznał, że okoliczność, iż pojazd jest przystosowany do tego, aby służyć jako tymczasowa przestrzeń mieszkalna do użytku prywatnego, czy przestrzeń ładunkowa na rzeczy przewożone w celach niehandlowych, nie wpływa na zakres tego wyłączenia. Zatem dla wykładni pojęcia „przewozu drogowego rzeczy” w rozumieniu art. 2 ust. 1 rozporządzenia 561/2006/WE zasadnicze znaczenie ma kryterium masy całkowitej pojazdu, a nie przykładowo jego faktyczne wykorzystanie czy rejestracja w krajowym rejestrze ruchu drogowego. Powyższa interpretacja rozporządzenia 561/2006/WE[I], z[/I]e względu na charakter prawny tego aktu (ma zasięg ogólny, wiąże w całości i jest [I]bezpośrednio stosowane[/I] we wszystkich państwach członkowskich) powinna być stosowana również w polskich warunkach. Z tego wynika że jeśli pojazd posiada przestrzeń ładunkową (a pickup ma) i jest technicznie przystosowany do poruszania się z masą całkowitą powyżej 7,5 tony tachograf jest obowiązkowy, nieważne czy masz podpiętą przyczepę, ładunek czy jedziesz na pusto. Nawet jeśli będziesz mógł poruszać się bez podpiętej przyczepy na kategorii B to obowiązek montażu tacho praktycznie przekreśla taki samochód z eksploatacji jako typowa osobówka. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Cybertruck Forum • Cybertruck – elektryczny pickup
Cybertruck - wątek ogólny
Top