Czy jest sens kupować I3 w wersji 60Ah?

miksell

Zadomawiam się
Od jakiegoś czasu rozglądam się za elektrykiem. Rozważam różne opcje. Biorę pod uwage BMW i3. Kiedyś nim jeździłem i chwaliłem. Patrząc na tynek wtórny tych samochodów, ciezko znależć coś w sensownej cenie. Sporo samochodów jest w wersji 60ah. Czy jest sens wchodzić w i3 z taką pojemnością? Czy lepiej dopłacić i szukać 94? (wtedy wchodzimy w próg cenowy leafa)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z tego co kojarzę to w pierwszych i3 z najmniejszą baterią bardzo szybko następowała ich degradacja. Na sąsiednim forum był nawet o tym wątek i faktycznie na to wychodziło. Wersje z większymi bateriami nie miały już tego problemu.

Ja bym uważał na wersje ze Stanów, bo mają inne złącze ładowania i wolniejszą ładowarkę pokładową.
 

J123

Zadomawiam się
60Ah, to tylko z REX. Będziesz mógł wykorzystać całą baterię bez stresu. i3 60Ah rzekome problemy z degradacją to błędy w firmware BMS - zostały usunięte poprzez aktualizacje - niestety w BMW aktualizacje po gwarancji są płatne.
 

Karpie

Nowy na Forum
Kupiłem w wersji 60Ah i po ośmiu latach i 90tys km, nadal ma ponad 17 kWh z bodajże 18,6 kWh dostępnych na początku. Faktyczne zasięgi to ok. 120 km po mieście.
Pytanie czy Ci taki zasięg wystarczy, bo dla mnie jest ok, ładuje co trzy dni.
Mała bateria to też krótki czas ładowania że zwykłego gniazdka, wystarczy ok. 8h.
 

kARPIU

Fachowiec
Mała bateria to też krótki czas ładowania że zwykłego gniazdka, wystarczy ok. 8h.
no z tym sie akurat nie zgodze. Ładowanie trwa dokladnie tyle samo, czy 60Ah czy 120Ah, wynosi ono ok. 20km/h przy 16A z gniazdka
 

Teselka

Nowy na Forum
Kupiłem w wersji 60Ah i po ośmiu latach i 90tys km, nadal ma ponad 17 kWh z bodajże 18,6 kWh dostępnych na początku. Faktyczne zasięgi to ok. 120 km po mieście.
Pytanie czy Ci taki zasięg wystarczy, bo dla mnie jest ok, ładuje co trzy dni.
Mała bateria to też krótki czas ładowania że zwykłego gniazdka, wystarczy ok. 8h.
Witam
U mnie po 8 latach i 185000km degradacja wynosi 23% to chyba nie najgorzej?
Zasięg wciąż około 120km w lecie oczywiście.
 

erebris

Zadomawiam się
Mam Smarta ED i i3 120Ah. Smart ma zasięg podobny jak i3 60Ah i jeżeli ktoś chce eksploatować samochód na dystansie mniejszym niż 100km dziennie to jak najbardziej może to mieć sens. Ja Smarta używam typowo miejsko i w okresie od wiosny do jesieni nie muszę go ładować codziennie. Zimą niestety ładowanie co drugi dzień to norma a momentami asekuracyjnie codziennie jeśli wiem, że będzie więcej jeżdżenia.
O dalszych wyjazdach trzeba zapomnieć niestety bo staje się to uciążliwe. Jeżeli i3 60Ah miały pompę ciepła to sytuacja zaczyna wyglądać nawet całkiem nieźle i w takim przypadku bym się nie wahał tylko brał jeśli samochód ma służyć w mieście bądź pod miastem.
 

paradox

Fachowiec
Jeżdżę i3 60Ah z roku 2014 i to jest fantastyczne auto na codzień w warunkach miejsko-podmiejskich. Bateria z 18 kWh ma dostępne ciut powyżej 16 kWh więc nie ma dramatu z degradacją. Zalety to brak korozji, brak usterek i dosyć niskie zużycie prądu, jeżdżąc bez oszczędności, dynamicznie z chłodzeniem i grzaniem. Zasięgi w zimie lekkiej 110 km, mrozy 85 km, latem 130 km. Dziennie nie zrobię więcej niż 60km więc przy moim trybie jest super. Jeżeli ktoś dużo jeździ w trasy to lepiej kupić hybrydę i się nie martwić lub EV z dużym zasięgiem.
 
Top