Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Czy warto dopłacić do SR i kupić LR?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="o_0, post: 72468, member: 500"] Co do napędu na 4 czy 2 koła, to można by debatować w nieskończoność. Zalety 4x4 są wyraźne, ale czy warte dopłaty, to już można polemizować. Dla kogoś kto mierzy się z trudnymi warunkami i np. dojeżdża nieodśnieżaną drogą, to zdecydowanie 4x4. Dla mnie, mieszkającego w mieście, gdzie śnieg na drogach to tylko chwilowa anomalia, RWD całkowicie wystarcza. Szczególnie kiedy kontrola trakcji działa i robi kawał dobrej roboty. Bardzo mnie interesuje technologia baterii i jak się te różne pojemności sprawdzają na co dzień[B].[/B] W SR jest bateria [URL='https://ev-database.org/car/1743/Tesla-Model-Y']CALT[B] LFP 57,5 kWh[/B][/URL], LR to [URL='https://ev-database.org/car/1619/Tesla-Model-Y-Long-Range-Dual-Motor'][B]NMC 75 kWh[/B][/URL]. [HEADING=2]Korzyści z baterii LFP[/HEADING] [LIST] [*]Więcej materiałów dostępnych w kraju [*]Niższy koszt [*]Wyższy punkt zapłonu [*]Dłuższe życie [*]Mniejsza degradacja w wyższych temperaturach i szybkościach ładowania/rozładowania [/LIST] [HEADING=2]Korzyści z baterii NMC[/HEADING] [LIST] [*]Wyższa gęstość energii [*]Lepsza wydajność ładowania w niskich temperaturach [/LIST] Źródło: [URL='https://www.engineering.com/story/why-ev-manufacturers-are-switching-from-nmc-to-lfp-batteries']Engineering.com[/URL] W życiu codziennym LFP [S]zawsze możesz[/S] trzeba naładować do 100% raz w tygodniu żeby auto mogło ją skalibrować. W przeciwieństwie do NMC, które może używać wg uznania, np. 20-80% dla przedłużenia żywotności. Co do zasięgu różnica tak naprawdę pojawia się dopiero w długich trasach, ponad 500km. Wtedy czas podróży w SR zaczyna się wydłużać. Sprawdziłem w [URL='https://abetterrouteplanner.com/']ABRP[/URL] typową trasę 1000km, którą robię 1-2 razy w roku i różnica to [S]nawet 2h Ale czy warto dopłacać, żeby zaoszczędzić te 2h kilka razy do roku... ?[/S] (poprawiłem ABRP ustawienia dodając możliwość ładowania na innych stacjach niż Tesla) 45min. Tak więc z 9,5h wydłuży się do 10h 15min... Całkowicie do zaakceptowania. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Czy warto dopłacić do SR i kupić LR?
Top