Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Czy warto dopłacić do SR i kupić LR?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Frunek, post: 73081, member: 664"] Ja też od tygodnia mierzę się z pytaniem zawartym w temacie. Dla mnie różnica to 27 (dopłata) + 30 (różnica w cenie) = 57 tyś. Mam od prawie roku TM3 SR. Dla rodziny 2+2 zalety Y są oczywiste, więc zmiana już postanowiona. Pytanie pozostaje: który Y? TM3 zdążyłem przetestować w każdych warunkach. Zrobiłem 15 tyś km. Tempomat dostosowany do warunków na drodze, nigdy więcej niż ograniczenie, ale na autostradzie często mam 140. Mój sposób użytkowania: - na co dzień 5-30km w mieście - 1-2 razy w miesiącu weekendowa trasa 300km w jedną stronę, z czego 2/3 to autostrada/ekspresówka. W lecie dojeżdżam spokojnie na raz, zimą się podładowuję ~10-15 min. To jest taka trasa którą wygodnie by było robić na raz. Y LR by dała radę nawet przy mrozie, Y RWD ma zasięgu 10% mniej niż moja 3, więc nawet w trochę lepszych warunkach będę musiał ładować. - 2-3 razy w roku dłuższa trasa 600km w jedną stronę, w różnych warunkach. Jeśli mam możliwość startu z 100% (co nie jest takie oczywiste w polskich pensjonatach i hotelach), to wszyscy pasażerowie i samochód potrzebują dwóch przystanków. Zaletą Y LR byłoby mniej planowania przed jazdą, możliwość stawania "gdzie się chce", a nie wymierzania dokładnie na ładowarki. No i jakiś bufor awaryjny w razie niedziałającej ładowarki, co mi się jeszcze nie zdarzyło, bo przy takiej trasie spędzam z godzinę na ABRP i PlugShare. - Chętnie pojechałbym na jakieś dłuższe kempingowe wakacje, np. po Norwegii. Albo w Alpy. Na takiej trasie najbardziej bym odczuł te 60-80km więcej zasięgu LR na autostradzie. Ale to sytuacja "raz na dwa lata". Może przyjemniej wynająć kampera. Czyli wychodzi, że LR by mi zaoszczędziła max 70 min miesięcznie z weekendowych tras, 3 x 60 min (30 min więcej ładowania, 30 min więcej planowania) rocznie, i pozwoliłaby przejechać jakąś dłuższą trasę w 1 zamiast 2 dni raz w roku. Czyli jakieś 20h zaoszczędzonego czasu i nerwów. Przy takim użytkowaniu trudno mi uzasadnić dodatkowy wydatek. Byłoby łatwiej, gdyby nie było dopłat :) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Czy warto dopłacić do SR i kupić LR?
Top