Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Czy warto dopłacić do SR i kupić LR?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="gim-kg, post: 81910, member: 117"] Trochę pomieszałeś. To nie jest tak, że jeden rodzaj baterii jest super, a inny do dupy. Każdy ma swoje wady i zalety. Model TMY ma baterie LFP, natomiast LR i P mają NMC. Gwarancja na baterie jest taka sama. Dla żywotności, każdą baterię lepiej jest trzymać w granicach 20-80%. Ogniwa LFP mają mniejszą gęstość energii i potrafią podać niższe prądy niż NMC/NMA, dlatego pewnie montowane są w podstawowych modelach. Przeżyją więcej cyklów ładowania, ale są mniej odporne na niższe temperatury oraz przyjmują maksymalne mniejsze prądy ładowania. Zalecenie ładowania LFP do 100% spowodowane jest faktem, że funkcja ilości energii od napięcia w ogniwie NMC jest praktycznie liniowa, a dla LFP nie. BMS widząc przy ogniwach NMC, napięcie 3.9V wie, że to jest np. 80% baterii i może aktywnie balansować taką baterię wyrównując napięcia na poszczególnych szeregach. W LFP charakterystyka ładowania i rozładowania takiego ogniwa przez większość czasu jest mocno płaska. Nie da się odczytać na podstawie napięcia takiego ogniwa, czy ma ono 40%, czy 80%, a co za tym idzie nie da się aktywnie balansować ogniwa w trakcie użytkowania. I tu właśnie wchodzi to magiczne 100% - ładujemy do 100% takie baterie, aby wykonać tzw top balancing, czyli BMS wie gdzie jest maximum i na tej podstawie balansuje ogniwa. Jeżeli chodzi o producentów to ogniw to Tesla korzysta z Panasonic i LG w przypadku NMC oraz CATL w przypadku LFP. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Czy warto dopłacić do SR i kupić LR?
Top