Degradacja baterii LFP do baterii NMC i NCA

Szatan

Posiadacz elektryka
Ogniwo LFP: 1,1 Ah
Ogniwo NCA: 3,2 Ah
Ogniwo NMC: 3,0 Ah
Tutaj można przeczytać, że bateria LFP ma 65-70% gęstości energii NMC. Jeśli LFP miałby gęstość energii 3x mniejszą niż NMC to chyba w zestawie z SR+ byśmy dostawali przyczepkę z bateriami?

LFP mają gorszą wydajność w niskich temperaturach ale na to można wpłynąć odpowiednim grzeniem/chłodzeniem baterii. Mają za to utrzymywać swoją pojemność znacznie lepiej.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
@Szatan, opieram się na artykule do którego link masz w #1. Z drugiej strony skoro wiedziałeś to po co się pytałeś?
Tak jak pisałem, Tesla jest chwalona za wybór pakietu LFP do samochodów z niższym zasięgiem. Zobaczymy jak będą zachowywały się w niższych temperaturach. Dodatkowe grzanie pakietu też powoduje spadek energii, więc.... zobaczymy jak to wyjdzie....
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-09-22 o 11.54.26.png
    Zrzut ekranu 2021-09-22 o 11.54.26.png
    74,9 KB · Liczba wyświetleń: 73
Last edited:

Szatan

Posiadacz elektryka
@gim-kg, wkleiłeś tabelkę bez kolejnych rzędów. Zobacz, że waga tej baterii LFP jest dużo niższa niż NCA i NMC.
Pierwszy i ostatni rząd pokazuje gęstość energii a nie sama pierwszy rząd.
Po za tym, jeśli mówimy o baterii w Tesli to dane do których podałem linką są lepsze bo porównują baterie w Tesli.
Te ogniwa LFP, NCA czy NMC mają różną pojemność w zależności od producenta

Screenshot 2021-09-22 at 13.00.36.png
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
@gim-kg, wkleiłeś tabelkę bez kolejnych rzędów. Zobacz, że waga tej baterii LFP jest dużo niższa niż NCA i NMC.
Pierwszy i ostatni rząd pokazuje gęstość energii a nie sama pierwszy rząd.
Po za tym, jeśli mówimy o baterii w Tesli to dane do których podałem linką są lepsze bo porównują baterie w Tesli.
Te ogniwa LFP, NCA czy NMC mają różną pojemność w zależności od producenta

View attachment 2134

LFP nie ma formatu cylindrycznego tylko pryzmatyczny, wiec mozna je gesciej upakowac w baterii. Stąd zapewne finalna różnica gęstości mocy dla calej baterii jest troche mniejsza.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka

p0li

Pionier e-mobilności
NIe wiem na jaki dział to piszesz, ale tu piszemy o Tesli:
odpowiadam na twój post w którym piszesz że nie ma cylindrycznych ogniw LFP który jest odpowiedzią na tabelkę wyżej, w której jak wół napisano "commercial 18650-format ....." gdzie 18650 określa ogniwa cylindryczne
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
odpowiadam na twój post w którym piszesz że nie ma cylindrycznych ogniw LFP który jest odpowiedzią na tabelkę wyżej, w której jak wół napisano "commercial 18650-format ....." gdzie 18650 określa ogniwa cylindryczne
Wyjasnialem skad moze byc rozbieznosc miedzy tabelką a artykułem drugiego kolegi (o ogniwach w tesli), wiec mozna sie domyslić, że np. nie nawiązywałem do baterii Headway (cokolwiek to jest...). ;)
 
Top