Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Degradacja Leaf Spy
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Ronin78, post: 181344, member: 1162"] Trafiłem na film na YT, gdzie jakiś brodaty fanatyk zagłębiając się w mroczne szczegóły stwierdził, że idealna wartość to 50% i im bliżej pilnować zakresu 50% tym lepiej, do tego stopnia lepiej że jakby tak jeździć np. 40-60% to ilość pełnych cykli wzrosłaby naście razy - nie wiem, nie trafiłem na razie na te informacje w czytaniu różnych badań i nie wiem czy ma to przełożenie, aczkolwiek daje do myślenia. Ja na początku jak kupiłem auto trzymałem się niemal codziennie 80% i uważam, że niepotrzebnie, bo to mogło poskutkować szybszą degradacją, aniżeli żeglowanie w zakresie powiedzmy 80-40 czy 80-30%, ale tu zmyłkę podstawiono mi stritke przy odbiorze auta w Nissanie, gdzie pani poinformowała mnie że te auta lubią mieć więcej w baterii jak mniej (więcej czyli te 80%) co z punktu widzenia swoich odczytów nie widzę za słuszne. Staram się teraz żeglować 40-80% ze sporadycznym, może raz na miesiąc bilansem na 100% przed jakimś wyjazdem co od razu zje minimum te 20% Oczywiście znajdą się głosy, że to auto jest dla ludzi, mam je od nowości, chciałbym pojeździć tak do 2033 (wiek auta będzie 10 lat) i przekazać je do tłuczenia dzieciom, a jak wyjdzie czas pokaże. Mimo wszystko z tego też względu, chciałem przyjąć jak najlepszą "taktykę" dla baterii, by jak najmniej w przyszłości zainwestować w jej reaktywację gdy przyjdzie taki czas. Na razie idzie średnio 1,5 roku wiek auta, 26kkm i 92,10% SOH (liczę na pogubiony BMS, musiałbym pewnie zjechać dość nisko z poziomem baterii i załadować do pełna, ale to nie ma żadnej gwarancji, że SOH się podniesie, szczerze w to wątpię), szybkie ładowarki mogłyby wypracować wyższy SOH, ale jak mam cisnąć po baterii wyższym prądem, kiedy "darmowy", oraz wystarczający szybkościowo jest z cegły to też nie układa mi się w logikę, aby kombinować. Jeździć obserwować. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Degradacja Leaf Spy
Top