Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Degradacja Leaf Spy
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25, post: 181434"] To co piszecie trąci już lekkim szamaństwem. Jeżeli raz doładujesz baterie do maksymalnego napięcia (wszystkie ogniwa, powiedzmy, 4,2 V) to finito - jedyne co mozesz zrobić to rozładować baterie do konca. Na rozładowanie wpływu raczej nie masz - nie sądzę aby BMS sterował jakoś prądami rozładowania. Tak więc dochodzisz do "jakiegos umownego minimum" kiedy BMS mówi "jest zero", włącza żółwia, czy jakoś inaczej mówi stop rozładowaniu Potem Twoja decyzja czy chcesz ładować do "umownego 100% wg BMS" czy jechać do absolutnego końca kiedy znów wszystkie ogniwa mają 4,2V. Na czym polega balansowanie? Kiedy cisniesz duży prąd w akumulator niektóre cele dochodzą już do maksymalnego napięcia i nie można ich dalej ładować dlatego też dalszemu ładowaniu mogą podlegac tylko te ogniwa które nie doszły do napięcia maksymalnego - stąd spadek prądu pod koniec ładowania, bo ogniwa powoli dochodzą do 4,2V. U mnie np po zakończeniu ładowania napięcia do absolutnego max jest jak niżej: [URL='https://drive.google.com/file/d/1JbORihRhJd3ctUtx6Gs5mS0lLxb0zZoj/view?usp=drivesdk']Bateria max full[/URL] Z kolei real SOC pokazuje 99,5%, oczywiście SOC na wskaźnikach dawno już pokazywał 100 [URL='https://drive.google.com/file/d/1L9sa0S4zmzR4JhtNw1n_7zCDwOW9cH5W/view?usp=drivesdk']Real SOC 99,5[/URL] A po rozładowaniu napięcia znowuż jak niżej. [URL='https://drive.google.com/file/d/1IzJc-Z4-IyNbCGknnKQNI73puKo0lvbA/view?usp=drivesdk']Spring 0%[/URL] Owo "zero" wg Dacii to całkiem solidne napięcie - tu może leżeć sekret.tych 40 km Springa na rozładowanym aku. Zresztą CAN ZE jako real state pokazuje 5,5% [URL='https://drive.google.com/file/d/1JFnFvmaFtKjhbKMW5m80zLjaVOS552bK/view?usp=drivesdk']Spring 0=5,5%[/URL] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Degradacja Leaf Spy
Top