Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Degradacja Leaf Spy
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Ronin78, post: 181465, member: 1162"] Piejar, jak dobrze wiesz zasięg podawany przez komputer po naładowaniu do 100% to jest odzwierciedlenie średniej z ostatnich podróży przy założeniu, że jeśli będziesz jeździł tak jak jeździłeś, w takich samych warunkach i tak samo będziesz używał czy nie używał odbiorników prądu to zrobisz tyle km ile komp "prorokuje". Mam wrażenie, że z zagubionym BMS'em jest podobna historia, on prorokuje na podstawie historii ładowań i rozładowań, gdzie na każdym z nich może wystąpić jakiś mikro błąd obliczeń, które to po latach się sumują i wprowadzają większe przekłamanie np. w odczycie SOH. Leafy, które użytkowane "domowo" w Skandynawii zjadą na kołach do PL legitymują się wyższym SOH, aniżeli tam na miejscu, bo wymagająca podróż głębokie rozładowania i wysokie ładowania w kilku sekwencjach naprzemiennie odświeżają BMS wiedzę na temat dostępnych zakresów i ponownie przelicza on SOH z mniejszym błędem. Cała sytuacja niestety i tak będzie chwilowa do momentu jak taki Leaf trafi na kogoś takiego jak ja, co będzie unikał tak 85-100% jak i 0-30% i BMS znowu zacznie sumować swoje mikro błędy oparte o zgadywanie tak min i max baterii i na ich podstawie będzie prorokować SOH. Tak ja to widzę. Sprawa kolejna bufor baterii, a SOH: Leaf 40 ma 1kWh bufora - 39/40 dla porównania weźmy KIA Eniro - 64/68 - teraz tak w 1,5 rocznym Leafie mam 92,10 SOH wychodzi mi dostępne 35,92kWh - przykładowa 2 letnia E-niro ma 98,8 SOH wychodzi, że ma dostępne 63,23kWh Czy bufor i w jednym i w drugim przypadku przestał istnieć (zakładając, że producenci umieścili go u góry, aby opóźnić degradację SOH)? Jakbym był producentem, tak bym zrobił i im większy bufor tym oczywiście lepiej bo odracza to ewentualne roszczenia reklamacyjne i pozycjonuje baterie tych aut jako te lepsze, pytanie jak to "zakłamuje" odczyt SOH, bo już licząc od pojemności bufora KIA straciła 4,77kWh (68-63,23), a Leaf 4,08kWh (40-35,92) [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
NISSAN
Nissan Leaf Forum • Nissan Leaf II / e+ / Leaf I
Degradacja Leaf Spy
Top