Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Dlaczego właściciele TMY wybierają wersję Performance?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="elyp, post: 166157, member: 3877"] Zastanawiałem się na 3 LR i Y P. Wybrałem Y ze względu na większą ładowność o około 100 kg. Nie będę pewnie i tak korzystał z pełnych możliwości ładowności, ale wszystkie samochody, które miałem z małym zapasem dopuszczalnej wagi zawsze miały delikatniejsze zawieszenie i prowadziły się zdecydowanie gorzej przy większym obciążeniu. Druga sprawa to hak - w 3 montujesz od dołu, złącze kabla również od dołu, trzeba kłaść się aby go zamontować i do tego obciążenie haka w 3 to tylko 55 kg, nie mógłbym już przewozić rowerów, a w Y dopuszczalne obciążenie to 72 kg i montaż od tyłu. Do tego dostęp do bagażnika dla mnie zdecydowanie łatwiejszy, dający znacznie większe możliwości pakowania. Zawieszenie w Y jest wyższe wybacza większe nierówności i przeszkody. Przyspieszenie w wersji P jest mega bezpieczne przy wyprzedzaniu, włączaniu się do ruchu, zmianach pasa itp. Do tego siedzi się wyżej niż w 3 przez co łatwiej ogarnąć ruch na drodze. Wersja Y P przy takim rozmiarze kół i mojej jeździe prowadzi się fantastyczne, czuję pewność na zakrętach, bez względu na warunki pogodowe. Prawdopodobnie opony robią w tym wypadku dużą różnicę. Obawiałem się zasięgu, ale porównując do innych wersji Y to były nieistotne różnice, tylko 3 LR ze swoimi 100 km i więcej dawała mi do myślenia. Pojeździłem trochę testowo i na 400 km obojętne czy zima czy lato wystarczy, że raz zatrzymam się na ładowanie a to wychodzi tak jak zawsze jeżdżę i obojętnie jaką drogą. Zużycie w testach w mieście wyszło mi nawet 120 Wh/km, za miastem około 150 Wh/km, a na autostradzie starając się jechać 140 km/h wyszło mi około 195 Wh/km. Do tego standardowo przyciemniane tylne szyby i jeden z istotnych argumentów to filtr HEPA w Y, a którego nie ma 3, bardzo mi odpowiada czyste powietrze gdy jadę. Opcja ataku biochemicznego w Y może brzmi śmiesznie, ale czyste powietrze z tym związane bardzo mnie przekonuje. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
TESLA
Tesla Model Y Forum • Tesla Y SR/LR/Perf + Juniper
Dlaczego właściciele TMY wybierają wersję Performance?
Top