Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Dlaczego zdecydowałeś się na EV zamiast/oprócz ICE
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="nabrU, post: 167112, member: 919"] U mnie zaważyła kasa... i motocykle oraz COVID :p Ale od początku. Mamy końcówkę roku 2019. Gadka szmatka z kolegą z pracy i mówi mi, że szuka elektryka bo taniej mu będzie do pracy dojeżdżać te 40 mil (w pracy mamy darmowe ładowarki). Robię sobie z niego w duchu podśmichujki jak to zwykle u niekumatych kierowców ICE bywa (sam jeżdżę wypasionym Tiguanem 2.0TDI R-Line który wynająłem na początku tego roku) i stukam się w myślach w czoło jak to ma być taniej. Kumpel ten przyjeżdża kiedyś do roboty e-Golfem i jedziemy się przejechać (ja w fotelu pasażera). Jakoś wrażenia to na mnie nie robi... Potem kumpel ogłasza, że ostatecznie wziął w wynajem Ioniq'a 38... A później nastaje COVID i lockdown. 'Piękny' dieslowski Tiguan stoi pod domem i dojeżdża wyłącznie do najbliższego oddalonego o ok. 1 km sklepu na zakupy. Nierozgrzany zaczyna palić deczko za dużo i zaczynam się również obawiać o DPF. Jako, że jestem 'key worker' to gdzieś tam trochę jeżdżę i jak tylko mogę przeganiam go na niskim biegu na autostradzie, ale czy to pomoże? Na jednym polskim Forum motocyklowym obecny tu kolega [USER=286]@consigliero[/USER] kupuje na jesieni 2020 ID.3 i opisuje tam (i tutaj też) dość dokładnie co i jak z tym EV i elektromobilnością. Czytam czytam, zaczynam liczyć i ogarniać gdzie i za ile te ładowarki (nie mam możliwości na razie instalacji EVSE w domu). Okazuje się że mam w promieniu 1km DARMOWE słupki 11kW na 3 parkingach miejskich (najbliższy 400m od domu). Hmm może się ta elektromobilność nawet udać ;) Na początku 2021 jest cienizna w motoryzacji więc na te fali pojawia się trochę dobrych ofert na leasing / wynajem EV. W styczniu więc (bez żadnej jazdy próbnej ani nawet widzenia samochodu na żywo) składamy zamówienie na czerwonego Seat Mii Electric! Będzie to drugi samochód w rodzinie i wynajmie, bo nie byliśmy na tyle odważni i przekonani do technologii EV, aby ten samochód kupić. Poszliśmy więc w prywatny leasing / wynajem. Będziemy go leasingować przez 24 miesiące z ratą miesięczną 187 funtów (żadnej wpłaty własnej czy prowizji, 24 równe raty leasingowe jak wyżej). Jak więc to wszystko policzyć to koszt dziennie to niewiele ponad 6 funtów czyli jakieś 2 kawy w Costa albo Starbucks. Ładując używając darmowych ładowarek (praca i parkingi miejskie) można więc założyć, że koszty "paliwa" będą minimalne. Mii miał być do odbioru 'w ciagu miesiąca', a w połowie lutego 2021 dealer nie był w stanie określić kiedy samochód będzie. W marcu 2021 Seat leci 'w bola' i przedstawia mi teraz info, że Mii to może w 16 tygodniu roku wyprodukują (dalej niepotwierdzone dane) i potem jeszcze 3-4 tygodnie na transport do UK, a miał być na dniach do odbioru według zapewnień jak składałem zamówienie. A że pojawia się inna dobra finansowa oferta na ID.3 (24 x 324 funty miesięcznie bez żadnego wkładu własnego) robimy małe zamieszanie w rodzinnych środkach transportowych: kasujemy zamówienie na Seata, załatwiamy zwrot Tiguana i zamawiamy stockowego ID.3 w wersji Family Performance Pro w pięknym kolorze turkus Makena (znowu bez jazdy próbnej i obejrzenia bryki na żywo!). Samochód pojawia się na naszym podjeździe w 13 dni od zamówienia nomen-omen w Prima Aprilis 2021 ;) [ATTACH type="full" alt="1720465979241.jpeg"]19075[/ATTACH] Zostajemy więc z jednym samochodem i to EV i bez łądowarki domowej ani nawet cegły (VW jej nie dodawał) :eek:. Ale pomalutku odpuszczają lockdowny i zaczynamy się pomału pojawiać w biurze więc ładowanie za free jest albo w pracy albo na miejskim parkingu. Okazuje się, że to spoko i jeździmy coraz dalej i nawet nie ma problemu bo nawet najbliższe Tesco ma 4 słupki za free.... Potem pojawia się 50kW w najbliższym nam Lidlu itp itd.... Bujamy się tak dobrze, że po 2 miesiącach wyjeżdżamy elektrykiem w raczej odległe rejony Szkocji, do małej wioski na wyspie Isle of Skye, gdzie nie ma zasięgu telefonu, najbliższy sklep jest oddalony o 13km, ale mamy w kwaterze pod strzechą TWC i WiFi! Okazuje się, że można tam całkiem sprawnie dojechać i da się elektrykiem po pięknych zadupiach jeździć. [MEDIA=youtube]TZ2quW9-dKw[/MEDIA] COVIDowe bany zaczynają się całkowicie usuwać i okazuje się, że ciężko nam obydwojgu ogarnąć wszystko jednym samochodem. Mówi się że nie można wejść dwa razy do tej samej rzeki... No cóż u nas ta rzeka ma inny kolor wody i jest to 'woda' elektryczna ;) : zamawiamy stockowego Mii Electric tym razem w niebieskim metaliku, który zostaje dostarczony 10 sierpnia: [ATTACH type="full" alt="IMG_20210811_085724.jpg"]19077[/ATTACH] Mamy więc dwa EV i nadal zero wallboxa, ani cegły i zero FV na dachu i nadal to się da spiąć finansowo i ogarnąć. Więc infrastruktura to podstawa, a jeśli jest jeszcze darmowa to już w ogóle 'nice'. Dopiero w listopadzie zakładamy domowe EVSE bo żal odpuścić 400 funtów grantu jakie rząd Jej Królewskiej Mości 'dokłada' na instalację EVSE. Potem po prawie 3 latach, miejsce ID.3 zajmuje Tesla, a Mii ma się nieźle i żona myśli o jego wykupie. I to takie 'EV love story' w naszej wersji. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Dlaczego zdecydowałeś się na EV zamiast/oprócz ICE
Top