Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Dlaczego zdecydowałeś się na EV zamiast/oprócz ICE
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="cooler, post: 167153, member: 274"] W skrócie: 1) Niesamowicie skuteczny napęd + 2) Performance + 3) Bezawaryjność (obiecywana) - 4) Koszty jazdy: kiedyś +, teraz - 5) Możliwość zastąpienia rodzinnego auta na trasy - 6) infrastruktura - "+" to założenia którymi się kierowałem i się spełniły, "-" to te które okazały się fałszywe. Rozwinięcie: Już w 2008 kupując dom założyłem przed domem słupek elektryczny z myślą o elektryku, by mieć się gdzie ładować, oraz do różnych innych celów. Zacząłem przygodę od Leafa 1 którym zrobiłem jazdę próbną i stwierdziłem że to nie to. Ale śledziłem newsy co w trawie piszczy i w 2016 o mało co nie kupiłem Tesli model S 75D, ale względy rodzinne przeważyły i kupiłem w USA i ściągnąłem Toyotę Siennę (dobrze zrobiłem, super auto, wróciło jakieś 2 lata temu jako główne auto na dalekie trasy). Pojawiłem się w salonie Tesli gdy tylko się otworzył w 2020 i zrobiłem 1h jazdę próbną Modelem 3 Performance na zmianę z żoną i oboje stwierdziliśmy że to chyba już (tu się jednak myliłem), bo WLTP 640 w homologacji mojego LR na trasie i bodajże 780km w mieście obiecywało naprawdę dużo. Okazało się że auto fajne do popisów po mieście, a nawet bez tego daje sporo frajdy z jazdy, tyle że trasy, a dokładnie mój profil tras się kompletnie nie wpisuje: często jeżdżę w trasy 1000km+ po Europie, gdyż wychodzi to ostatecznie szybciej niż samolotem, wbrew temu co wielu tu twierdzi. A jestem również pilotem i mam dostęp do prywatnych samolotów, więc wiem co mówię. Czas przejazdu z mego doświadczenia jazdy ze zmiennikiem (synowie) elektrykiem to +50% latem, boję się ile to jest zimą bo już się nie pchałem w dalekie trasy Teslą. Ostatnio zauważam że wszystkie ładowarki na moich trasach są często zajęte, infrastruktura nie nadąża za wzrostem ilości aut, więc z mego punktu widzenia jazda BEV jest gorsza niż np 3 lata temu. Następny samochód elektryczny to jakiś hot-hatch, może być Tm3P, lub MG4 X-power, coś z serii N Hyundaja, w sumie wszystko co porządnie się trzyma i jeździ jak nawiedzone, najlepiej również w zakrętach. Do tego się elektryki już teraz nadają. Na trasy przewiduję jeszcze 10 lat ICE, chyba że w taką TM3 wsadzą baterię 2x taką jak jest, czyli jakieś 150kWh. [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Dlaczego zdecydowałeś się na EV zamiast/oprócz ICE
Top