Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Dlaczego zdecydowałeś się na EV zamiast/oprócz ICE
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="staarek, post: 167443, member: 3892"] Ogolnie zawsze bylem podjarany "samowystarczalnoscia", generacja energii, zyciem "off-grid" wiec "elektryzacja" transportu od poczatku mnie interesowala. Wszystko zaczelo sie od elektrycznego skutera. Mieszkalismy wtedy w Londynie na barce, ktora przemieszczalismy sie z miejsca na miejsce, czasami cumowalismy dosyc daleko od mojej pracy, ale problemem nie byl sam dystans, tylko zatloczone miasto i korki. Mialem wtedy firmowe Vivaro wiec jezdzilem za darmo, ale mialem tez dosyc tracenia czasu w korkach. Oprocz tego mieszkajac na lodzi przeplywajac w nowe miejsce zawsze musialem sie wracac zeby przeparkowac samochod (czasami kawal drogi) - skuter tu rozwiazywal sprawe bo po prostu mozna go "rzucic na barke" i po klopocie. Tak wiec w 2017 zakupilismy taki oto chinski wynalazek: [ATTACH type="full" alt="skuter2.jpg"]19106[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="skuter3.JPG"]19108[/ATTACH] Bateria pozwala na przejechanie ok 100km, w tescie wyszlo mi troche mniej - 85km, co dalej jest niezlym wynikiem. Niestety wraz z rozladowywaniem akumulatora, malala moc skutera, wiec ponizej 50% jazda (zwlaszcza w dwie osoby) byla nieco irytujaca. Tak czy inaczej, w okresie wiosna - jesien uzywalem skutera w zasadzie codziennie i oszczedzal mi troche czasu i sama jazda byla bardziej ekscytujaca. Na barce mialem instalacje PV (jakies 2.5kw) wiec czesto go doladowywalem "w domu" za darmo. Poza tym zrobilem sobie przejsciowke "type 2 - gniazdko" wiec zdarzalo mi sie tez doladowywac ze "slupkow". [ATTACH type="full" alt="skuter4.JPG"]19109[/ATTACH] W 2018 w pracy zabrano mi vivaro i dano w zamian male elektryczne kangoo (bateria 22kwh), zasieg w zaleznosci od pory roku 80-110km, takze dosyc skromnie, moj skuter mial wiekszy zasieg, ale jesien-zima bylem niejako skazany na male Renault. Niestety moja instalacja PV na barce byla dosyc mala, a poza tym rzadko kiedy moglem zacumowac na tyle blisko drogi/parking zeby podladowac kangoo i niejako bylem skazany na doladowywanie w publicznych ladowarkach. Czasami cumowalismy na takich "zadupiach" ze najblizszy slupek byl kilka kilometrow od nas, wiec generalnie nie bylo latwo, ale i tak polubilem to male kangoo. Wiadomo, to jest konwersja ICE do EV, wiec autko jest w pelnym sensie bardzo "analogowe", ale nie przeszkadzalo mi to. Tutaj jedna z nielicznych sytuacji ladowania z barki, malym pradem (6amp): [ATTACH type="full" alt="kangoo1.jpg"]19111[/ATTACH] W miedzyczasie zdecydowalismy przeprowadzic sie na lad, i w ogole wyprowadzic sie z Londynu, wiec potrzebny nam byl samochod z wiekszym zasiegiem - w tamtym czasie jezdzilem do biura 2 razy w tygodniu. Monitorowalem sytuacje z elektrykami od jakiegos czasu - zwlaszcza MG bo cenowo (zasieg do ceny) byl w tamtym czasie chyba nie do pobicia (2021r). Znalazlem ogloszenie na podemostracyjne MG5 Long Range (58kwh) u dilera z dosyc duzym upustem i zdecydowalismy sie go kupic. [ATTACH type="full" alt="mg5.jpg"]19113[/ATTACH] To byl duzy krok naprzod w porownaniu do Kangoo, dojazd do pracy (100km w jedna strone) to 95% autostrada i nawet w takich warunkach bylem w stanie zrobic 350km na jednym ladowaniu. W MG zrobilismy 75 000km w niecale 3 lata i bylismy bardzo zadowoleni, poza malymi niedogodnosciami MG sprawowalo sie swietnie i bylismy przekonani, ze nasze nastepne auto to tez bedzie EV. Przez ten okres zrobilismy trasy Kent - Edynburg kilka razy (750km) a takze UK - Hiszpania i jazda ev w dlugie trasy byla (przynajmniej dla nas) calkiem do ogarniecia. Poza tym w nowym domu zainstalowalismy panele sloneczne (5kw) i wybralismy taryfe nocna (pierwsza 2 lata 4.5 pensa/kw a teraz 8 pensow/kw) takze jazda byla prawie za darmo. W 2023 na samo ladownie MG poszlo ponad 1000kw z samych paneli. Oczywiscie MG5 nie mialo takich "bajerow" jak "frunk" czy V2L. A moze mialo? [ATTACH type="full" alt="V2L.jpg"]19115[/ATTACH] Poczatkiem 2024 zaczalelismy sie rozgladac za czyms z nieco wiekszym zasiegiem - bralismy pod uwage TM3, MG4 i ID3, w koncy zdecydowalismy sie na ID3 tour 77kwh. Jazda probna: [ATTACH type="full" alt="id3_.jpg"]19116[/ATTACH] Mamy to auto dopiero od 2 tygodni, ale na razie daje rade i zasieg jest moze nawet wiekszy niz sie spodziewalem, zwlaszcza przy nizszych predkosciach jest bardzo ekonomiczne. Mysle ze podobnie jak poprzednio pojezdzimy ze 3 lata i wymienimy na cos z wiekszym zasiegiem moze TM3 moze Scenic E-Tech 87kwh (tyle ze tu szybkie ladowanie pozostawia troche do zyczenia) Zobaczymy... Sorry za literowki i bledy, i dzieki za dotrwanie do konca - jezeli dotrwales/as! PS. Barka niestety nie byla elektryczna, Vetus 2500cm3, 80km, na bazie Kia/Hyundai... [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Dlaczego zdecydowałeś się na EV zamiast/oprócz ICE
Top